2011. január 29., szombat

Krémes béles

Most három lap sütése közben ideültem irni, hogy milyen finomat sütök. A krémet már megfőztem és a vajas cukorral összekevertem. Egy kicsit fuldoklók a szalakáli szagtól, de egy jó kis süteményért is meg kell szenvedni. Hát szenvedek!!!!!!!!Fényképek is készültek, de sajnos még nem tartok ott,hogy alkalmazni tudjam, még kezdő és tanuló vagyok.

Hozzávalók: a krémhez, mert előbb ezt készitettem el. 2O dkg margarint 2O dkg porcukorral habosra kikevertem. 2 db tojássárgáját 3 evőkanál kristálycukorral, 2 csomag jó minőségü vaniliáscukorral habosra kikevertem egy olyan edényben,, amiben a krémet főzni fogom. Hamár világos a tojássárgája a cukrokkal, belekevertem 6 púpos evőkanál lisztet /én szitálva használom a lisztet mindig/ és 8 dl tejjel simára kevertem, tüzre téve sűrű krémmé főztem. Hülni hagytam. 
A kétféle krémet összekevertem.
Tészta hozzávalói:  40 dkg finomliszt 3 evőkanál porcukor/szitálva/ 8 dkg margarin /szobahőmérsékletü/ l egész tojás,  10 evőkanál tej, l cs szalakáli. A szalakálit a tejben feloldottam , és a többi hozzávalóval összegyyurtam. Három részre osztom kb 25dkg mindegyik tészta, vékonyra kinyujtottam és sütőlemezen három részletben kisütöttem. kb. 10-l2 perc.A sütő elő volt 180 fokra melegitve.Ha kihült a krémet rásimitom az alsó és középső lapra, a tetejét nem, arra egy süteményes deszkát és jó nehéz szakácskönyvet teszek, igy a sulytól  gyorsabban puhul, de még igy is kell neki legalább 2 nap, akkor az igazi. Eegy nap után kakaóból készült mázat simitok a tetejére.
Csoki máz: l5 dkg cukrot feloldok 2 evőkanál vizben, közé keverem a 2 dkg keserü kakaót és kb. 4 dkg vajat, felforralok és amikor jó hólyagos, leveszem a tüzről és gyorsan bevonom a krémes tetejét.  Jó Étvágyat!!!!!! 

2 megjegyzés:

  1. Hú ez nagyon fincsi lehet!!!!de majd megnézzük,alkalomadtán!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy meglátogattad a krémes-bélesemet. Nagyon szivesen készitek máskor is.

    VálaszTörlés