2011. június 3., péntek

tepsis csirkecomb hagymás burgonyával

Ez a tepsis csirkecomb nem most készült, de a gépem mostanra javult meg!! / csak a dátum miatt jegyeztem meg/

6 db csirkecombot, megmostam, megtisztitottam /kobor tollak, szőrszálaktól/ szárazra töröltem és egy jól zárodó edényben, fokhagymával, oregánoval, frissen őrölt fekete borssal bedörzsöltem, olajjal leöntöttem és jól beleforgattam. Lezárva 2-3 órát a hűtöben pácoltam.

Mig pácolodott a hús, meghámoztam és hasábokra vágtam kb. másfélkiló burgonyát, 3 fej vöröshagymát, 6-7 gerezd fokhagymát. Mangalica zsirt olvasztottam és a tepsibe öntött burgonyát, hagymákat jól megforgattam benne. Sóztam. A pácból kivett csirkecombokat ráfektettem a burgonyára, de előtte még besóztam, mivel a pácot só nélkül használjuk. Kb. jó egy deci vizet aláöntve, fóliával jól letakarva, előmelegitett sütöben kb. egy óráig pároltam, majd a fóliát levéve kb. fél óráig pirosra sütöttem. Én 160 fokon pároltam, és 180 fokon sütöttem.

Egy csomag mirelite vegyes zölséget vajon megpároltam, mivel nem volt petrusom, igy anélkül került tálalásra. Ez egy nagyon kiváló szombati, vagy vasárnapi ebédre való, de akár egy szép hétköznap is bejön.
/Sajnos a fényképezőm csak ilyen fakó képeket készit, de saját képek/
Jó Étvágyat!
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése