2011. június 13., hétfő

Barackos bajor krém

Pünkösdi deszertünk:):):)

Hozzávalók 4 adaghoz:

1 rúd vanilia hiányában 1 csmag Bourbon vaniliáscukor
2,5 dl tej
3 teáskanál szintelen zselatin, de ez nem elég én többet használtam
4 tojássárgája
8 dkg kristálycukor
2,5 del tejszin
20-30 dkg őszibarack /befőtt is lehet/ én 1 nagy doboz beföttet használtam

Ezt a receptet Nők lapja konyhájából néztem ki. /2011.junius/

A vaniliarúd belsejét, ami helyett én Bourbon vaniliáscukrot használtam, és a tejjel felfőztem. A zselatint 1,5 del hideg vizbe áztatjuk.
A tojássárgákat a cukorral egy fémedényben elkeverjük, majd a forró tejet apránként hozzákeverjük. Gőzfürdő felett habverővel addig verjük, amig a massza enyhén sűrű és fehér lesz /a viznek és a masszának nem szabad forrnia/ Levesszük a tűzről. A zselatint felolvasztjuk a még meleg krémben. A krémet hűlni hagyjuk, közben néha megkeverjük. Mikor a krém dermedni kezd , na itt kellett 1 kis csomag szintelen tortazselét az őszibarackbefőtt levéből 1 dl-t bekeverni, mivel nem dermedt meg a krémem, mert nem volt elég a 3 teáskanál zselatin. Ezért ujra kellett gőz fölött az egészet melegiteni, hogy az ujabb adag zselatin is beletudjon olvadni. Ez egy kicsit eltartott, mert vigyázzni kellett, hogy nehogy forrjon a viz, és a krém sem, csak annyira legyen forró, hogy a zsela teljesen belesimuljon. Sikerült. Hideg vizbe téve hütöttem. Néha meg kell keverni. Közben a tejszint kemény habbá vertem. A barackokat leszürtem, apróbb kockákra vágtam. A kihült krémbe a felvert tejszint bele kevertem. A krémet tetszés szerint barackkal és tejszinhabbal kelyhekbe rétegeztem.
Most egyenlőre még a hütőben hűl, és arra vár, hogy mikor szedem elő, és várja a jóleső kritikát!!!!
Jó étvágyat!!!!!!!
Utóirat: Már megettük a poharas krémet, isteni finom, csak nekem nagyon édes volt, ha mégegyszer megcsinálom, 5 dkg cukor elég bele. A másik, kevés volt a zselaatin, ezért 3 helyett 4 teáskanál zselatin szükséges. Már mint az én receptembe!  Ez nagyon finom gyümölcsös krémes, legközelebb másik gyümölccsel is elfogom késziteni!! Érdemes elkésziteni!!!!!!!!!!!! Az elkészitése 30 perc.
Posted by Picasa

1 megjegyzés: