2011. június 3., péntek

cseresznyés-meggyes piskóta

Ez a sütemény népszerü és mindenki ismeri, de nálunk mindig jól jön, ha sütök.

Kaptam 30 dekányi zsenge aprobb cseresznyét, ugy döntöttem, hogy jobb megsütni
mivel nem olyan élvezetes még az apró cseresznye evése. Szóval, 30 dekányit megmostam, kimagoztam, félre tettem, elővettem egy üveg meggybefőttet -magozott - 2007-est, isteni finom krémes meggy volt.

20 dkg vajat, 20 dkg porcukorral és 2 zacskó vaniliáscukorral rob otgéppel jól kikevertem, majd egyenként 5 db tojássárgáját adagolva, szép habosra kevertettem a géppel. Egy egész citrom levét öntöttem hozzá, amit szintén kikevertettem, majd 25 dkg lisztet l cs sütőporral már fakanállal a krémmel összekevertem. Mig a gép dolgozott, addig az 5 tojás fehérjét kemény habbá felvertem és a lisztes masszába óvatosan belekevertem. Vajas lisztezett tepsibe öntve, a tetejére egyengettem a tölteléket, 180 fokra előmelegitett sütőben kb. 35-44 perc alatt megsült. Én most nem porcukroztam a süteményt, mert mi cukor nélkül fogyasszuk. Természetesen mindenki izlés szerint cukrozza. A süti kockák nem lettek valami szépek, mert a megsült sütemény, hepe-hupás lett. Isteni finom lett. Jó étvágyatt!!!!
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése