2011. június 12., vasárnap

Idei zöldborsóleves

Szombaton vettem az idei első cukorborsót.
Vettem hozzá egy csomag, ami tartalmazott 5 db szép új sárgarépát, 2 db fehér, de régi , mert az uj már elfogyott. 1 db uj karalábét, 1 nagy csomag friss petruskát, 1 fej uj fokhagymát.

A borsót kifejtettem,két maréknyi hüvellyel együtt jól megmostam. A hüvelyeket 2 liter vizben 1 evőkanál vegetával megfőztem. Amig a hüvely főtt, megtisztitottam a zölségeket, karikára vágtam, a karalábé felét apró kockára, az egészet nem, hogy nehogy karalábé ize legyen. Amikor a hüvely megfőtt, akkor leveses fazékba szürtem, bele a borsót, zöldségeket, 1 erőleveskockát, még egy kis vegetát és kis sót, és száritott zellerzöldet, mert frisset már nem kaptam. Addig főztem, mig a borsó kezdett puhulni, de nem vártam meg hogy puha legyen. Rántást készitettem, olajjal, liszttel, amikor a liszt jó zsemleszinü lett, bele tettem az l csomag jól megmosott, apróra vágott petruskát 3 gerezd uj fokhagymával, 1 jó teáskanál pirospaprikával, felengedtem borsóhüvelyből maradt lével, - hagytam a rántáshoz levet , addigra kihült - simára melegitettem vele, és bele a levesbe, hogy jól össze főjön a rántással. 2 db tojásból galuskát szaggattam a levesbe, hogy azzal is alaposan megfőjön, mivel a csak tojásból készült galuska keményebb, igy ne elég, ha csak feljön a tetejére. Igy biztonságosabb. Amikor a borsó puhulását jól eltaláltam, akkor hagytam pihenni tálalásig. Jó finom puha lett, és nagyon finom. Ja, még tettem bele egy teáskanál cukrot is. A fiam hozott pizzát, utána azt ettünk. A leves jó nagy adag lett!!!
Jó étvágyat!
Posted by Picasa

1 megjegyzés: