2011. július 6., szerda

Cukrozott meggy télire

Mint már emlitettem a Tefölös meggyes piskótámnál, hogy kaptam egy vödör meggyet, és igy magozhattam több órán keresztül. De végül is túljutottam rajta.

Alapos mosás után gyümölcsmosó tálakban elosztva, jól lecsepegtettem. Magoztam. Mindet. Ez egy kissé fárasztó volt. Nem volt sok üres befőttesüvegem, mivel váratlanul ért az ajándék meggy. Igy nagy kétliteres üvegeket használtam, és pár kicsit.

Az üvegeket,mivel nem volt rumom, konyakkal öblögettem ki. Minden üveg aljára egy réteg kristálycukrot kanalaztam, arra tettem két ujjnyi meggyet, majd megint cukor, meggy, cukor, meggy, a tetejére cukor kerül. Lekupakoltam őket.
3 nagy üveg, és 4 normál befőttesüveg lett tele. Összesen 3 kg cukrot használtam el, amiből jutott még a sütemény készitéséhez használt meggyre is. Az is volt egy jó nagy tál. Sajnos nem méricskéltem, igy mennyiséget nem tudok adni. Ezt mindenki saját anyagszükségelete határozza meg.
A kupak tetején lévő dátum senkit ne tévesszen meg, ez egy nagyon biztos filctoll nyoma, amit lemosni sem lehet. Még régen sárgabarackot takart a fedő. Az egyes azt jelenti, hogy az első szedés. Az idén nem valószinü, hogy tudok eltenni sárgabarackot. Sajnos:(:(:(
Remélem lesz még szerencsém egypár kiló meggyhez.
Posted by Picasa

4 megjegyzés:

  1. Nagyon egyszerű, kitűnő módszer. Én így raktam el tavaly a fekete áfonyát. A cukor nagyon jól tartósít, prímán eláll.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Wanna! szerintem is jó módszer, én majdnem mindent igy teszek el. pl. a sárgabarack lekvárt is előtte való nap lecukrozom, másnapra felolvad a cukor és jól befőzöm, soha nem használok tartositószert. Köszönöm a látogatásodat!

    VálaszTörlés
  3. Hasonlóan teszem el én is a meggyet télire süteménybe,de mond tücsi,nálad ennyi az egész,nem dunsztolod ki?...mert ha igen,ez sokkal könnyebb módszer és ha nincs hőkezelve,lehet az íze még jobb.

    VálaszTörlés
  4. Szia Aleda! mindig ezzel a módszerrel teszem el, mert az anyukám is igy tette el mindig. De, amit sajnos elfelejtettem a receptemben megemliteni, hogy a meggyet magozás után lecukrozom, egész nap kevergetem. Estére kiengedi az összes levet/szörp lesz belőle/ akkor kiöblitem rummal, igy nem lesz alkoholos/a gyerekek miatt/ és rétegenként cukorral lerakom, a tetejére cukor kerüljön. Mivel most nem volt szalicilem, ezért csak konyakba mártottam a tetejét, különben csak a tetőt megnedvesitem és rámaszatolok egy kis szalicilt, lezárom és mehet a kamrába. Olyan cukrozott meggy lesz belöle, hogy elmondani sem tudom. Ha annyit készitesz, hogy sok, akkor 2-3 év mulva olyan meggy lesz belöle, hogy mindenki megnyálná a tiz ujját utána.Nem baj, hogy cukrozva volt az üvegbe helyezés előtt, hidd el annál csak jobb lesz.

    VálaszTörlés