2011. július 18., hétfő

Gesztenyés szelet-sütés nélkül

Ezt a receptet egy nagyon szép blogból néztem ki, megkivántam és elkészitettem. Mivel igencsak meleg van, nem kellett sütőt használni. A fűtés az ablakon jött be, az éppen elég volt.
Az eredeti recept itt található:http://receptek-liza.blogspot.com


Hozzávalók: 2 cs gesztenyemassza
35 dkg darált keksz/háztartási kekszet használtam
kb. 2 dl tej
1 cs. vaniliáscukor

4 cs. vaniliáspudingpor
1,04 dl tej/azért kellett több, mert nagy volt a tepsi
13 evőkanál cukor
20 dkg margarin/vaj /margarint is többet használtam

l cs babapiskóta/én 2 cs./20db/-ot használtam,mivel egy
csomag nem volt elég a tepsi méretéhez
2 dl tej
3 adag kávé
O,5 dl Amaretto v. rum, rumaroma/rumot használtam

4 dl tejszin + l habfixáló

A gesztenyemasszát elkerem a keksszel és a tejjel, majd bele nyomkodom egy normál méretü tepsibe/kb. az eredeti recepthez 21x36cm/ az én adagomhoz 36x23 cm a tepsi. Cukrot én sem tettem hozzá, mert a keksz és a gesztenye jó édes volt, de azért nem árt kostólni, mert függ a gesztenyemassza és a keksz édességétől.
A pudingot megfőztem a tejben,közben hozzáadtam a cukrot. Mikor kész a puding félrehúzom a tűzről, hozzáadom a margarint és botmixerrel jól kikeverem.
Felét ráöntöm a gesztenyemassza tetejére. A tejet,kávét, amarettot/rumot használtam/ összekeverem, a babapiskótát belemártom, de csak egy pillanatra, hogy el ne ázzon. Rásorakoztatom a krém tetejére, utána a maradék pudingos krémet ráöntöm. Végül rásimitom a kemény habnak felvert tejszint, amibe a habixálot is beletettem /ha Hulalát használunk nem kell fixáló/ Sütemény rácsozóval berácsozom a tetejét.
Ez a süti, egy nagy adag és nagyon finom, és bizony nagyon laktatós.
Sajnos elfelejtettem megszórni a sütemény tetejét /amit kakaóval, fahéjjal, vagy csokireszelékkel kellett volna/
én most ráképzelem a kakaót a fényképre!!!!! 


Posted by Picasa

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a sütid, örülök neki, hogy elkészítetted és elnyerte tetszésed!:)

    VálaszTörlés
  2. Én örülök, hogy ilyen klassz sütit készitettél és nálunk is OKÉ lett.
    Szép estét:):):)

    VálaszTörlés
  3. Tücsi,akkor tegyél el nekem,mert akkor én csak később készítem el,fagyasszál le nekem,és majd tudod????puszi!!! gratulálok!!!!!

    VálaszTörlés