2011. július 28., csütörtök

Mákos-baracklekváros kifli,Secrezáttal köritve!!!

Senkit ne zavarjon meg,ezek nem tengeri malacok,hanem mákos kiflik!!!!
Szegény mákos kifli úgy készült, hogy sietni kellett, mert kezdődött a "Seherezádé" és az unokámmal együtt néztük. Bár a tésztája már előtte 2 nappal elkészült, ami a hűtőben pihent. A kifli készítéssel kellett sietni, hogy én is láthassak a sorozatból valamit. Ezért amikor a sütőbe tettem a kész kifliket, a nagy nézésben elfelejtettük és jó ropogósra sült. Így porhanyósabb lett a kelleténél.

Hozzávalók: 60 dkg finomliszt
25 dkg Ráma margarin
15 dkg porcukor
1 cs. vaniliáscukor
csipetnél több só
3 tojássárgája
annyi tejföl, hogy könnyen és gyorsan gyurható tésztát kapjunk
1 egész csomag sütőpor

A lisztet a margarinnal a robotgépem elmorzsolta, sóztam, cukrot, vaniliáscukrot, sütőporral összekeverte. A tojássárgákat 1 dl tejföllel simára kevertem, hozzáadtam a vajas liszthez, a géppel jól összedolgoztattam. Folpackba csomagolva, 2 napig a hütőben pihent.

A töltelék hozzávalói: 25 dkg darált mák
                                 20 dkg kristálycukor
                                 2 cs vaniliáscukor
                                 5 evőkanál sárgabarack lekvár, fél citrom leve
                                 2 dl tej
                                 2 tojásfehérje habnak
A Sehrezátos napon jöttek az unokák, elővettem a tésztát és amig gyúrhatóvá enyhült, elkészitettem a tölteléket. A tejet felforraltam és beletettem a kristálycukrot és addig főztem, mig a cukor elkezdett karamellizálódni a tej alatt. Akkor levettem a tűzről és beletettem a darált mákot a vaniliáscukorral, összekevertem és visszatettem a tűzre, és addig kavartam mig megdagadt a mák. Fél citrom levét belecsavartam, hozzáadtam a lekvárt. Hideg vizben kihütöttem. A felvert tojáshabbal összekevertem.

A tésztát kinyujtottam, kockákra vágtam és mindegyik közepébe máktölteléket kanalaztam. Rudalakura hatogattam. Sütőpapiros tepsibe tettem és 180 fokos előmelegitett sütőben Tv-nézés közben jó pirosra sütöttem. Nem kentem meg a tetejét semmivel, mert sütés után porcukorban megforgattam.
De persze nem ez volt az ebéd, ez csak délutáni sütemény. Ebédre krumplilevest és burgonyagombócot kaptak a gyerekek.
A mákos süti 2 nagy gáztepsi és egy közepes alaku sütőlemez mennyiség lett, ami persze mind nagyon szép pirosra sült:):):):).







                                











Posted by Picasa

2 megjegyzés: