2011. július 6., szerda

Tejfölös meggyes piskóta

Kaptam a nászasszonyomtól egy vödör meggyet, igy két napra volt elfoglaltságom. Azért két nap, mert este álltam neki, és a magozás áthuzodott a mai napra, mert nincs meggymagozom, ezért tovább tartott. A derekam rendesen kikészült, de kimagoztam az összeset. El is tettem , és sütöttem is belőle.
Ezt a süteményt , egy nagyon kedves szomszédasszonyomtól Zsókától kaptam. /telkes szomszéd/

Ebből a süteményből 2 adag lesz.

Hozzávalók: 20 dkg margarin
25 dkg porcukor
3 egész tojás
2 dl tejföl
1 cs vaniliáscukor
1 citrom reszelt héja
1 csipet só
1 sütőpor
25 dkg liszt

2 db 30 cm-es sütőforma, amit margarinnal kikenünk és lisztezünk.

A margarint felolvasztjuk és hülni hagyjuk.
A porcukrot, a tojásokat, a tejfölt, a van.cukrot, a citrom reszelt héját, sót, a sütőport együtt kikeverjük. Beleöntjük a már kihült margarint és a lisztet apránként hozzáadjuk. Két kb. 30 cm-es sütiformát margarinnal kikenünk, lisztezzük /az eredeti recept nem ír lisztet, de én kiliszteztem/ a tésztát elosztva beleöntjük és a tetejére tesszük a gyümölcsöt. Bármilyen gyümölcs lehet , de a meggyel a legfinomabb.
Előmelegitett sütőben 170-180 fokon sütni. 10 perc után belesni és vigyázzni, mert elég hamar elkészül.
Alaposan kihütve fogyasszuk, mert csak ugy érződik igazán a sütemény frissitő hatása. Nyári meleg időben az egyik legjobb üditő édesség.Én a meggyet lecukroztam és ugy tettem a massza tetejére, és nem sajnáltam a mennyiséget. Ezért egy kicsit tovább sütöttem.
Jó étvágyat!
Posted by Picasa

2 megjegyzés:

  1. Nyitom az ablakot és jöhet az egyik adag!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szivesen küldök egy jó nagy adagot, ugyanis ez dupla adagú süti. puszi.

    VálaszTörlés