2011. augusztus 30., kedd

Soha nem lehet megunni!!!! Őszibarack fagylalt egykis locsi-pocsival!!!!

Az uborka készités hetében készültek a fagylaltok is, szinte minden nap kellett késziteni, mert igazán nagy mennyiséget csináltam, de mind elfogyott!!!!

Hozzávalók: 1 nagy konzerv őszibarack befőtt, mivel a fáról már régen eltünt.
5 dl tejszin
16 evőkanál görög natur joghurt
2 cs. Bourbaon vaniliás cukor
1cs. habfixáló, mert nem akart a tejszin megfelelő keménységü
lenni
2 evőkanál tejföl/20 %-os
Ennek a fagyi receptnek az alapja Mrita konyhájából való:
http://ritaennielvezet.blogspot.com

Julia unokám segitségével, feldaraboltuk a leszürt konzerv őszibarackot.
Julia botmixerrel pépesitette. Hozzáadtuk a görög joghurtot, vaniliáscukrot,a tejfölt és a tejszin felét. Kézi robotgéppel jól összedolgoztam. Amikor már jól összeállt, a maradék tejszint felvertem 1 evőkanál porcukorral és a habfixálóval, mivel a tejszin nagyon nehezen verődött fel. Alaposan beledolgoztam, de óvatosan.
Ja, elfelejtettem megemliteni, hogy egy fémtálat a mélyhűtöbe jól kifagyasztottam. Még azt is elfelejtettem, hogy a tejszin felveréshez 1 evőkanál porcukrot tettem.

Átöntöttem a hideg tálba, fóliával letakarva a fagyasztóba tettem. Kétszer kevertem meg fagyasztás közben, mert ugy gondoltam ennyi untig elég. 36 fok volt a konyhában, kint 45.
Ja és az allergiám miatt nem tudtam élvezni a 45 fokos meleget, " kint a szabadban", sem a medencében!!!!!!!
Deeee a fagyi nagyon finom lett, ahogy az unokáim mondták - mama ez isteni - persze csak másnap:):):)


Posted by Picasa

4 megjegyzés:

  1. Guszták a fagylaltjaid, az unokáid pedig édesek. Büszke nagymama lehetsz.

    VálaszTörlés
  2. Mrita, kedves tőled, tényleg nagyon büszke vagyok rájuk, mert nem csak szépek, de okosak is! Hát az biztos, hogy fel kell kötni, a kötni valót, mert nem csak aranyosak, de annyit beszélni és mozogni, mint ők, ahhoz egy turbó nagyi kellene!!!! Ebben a hőségben viszont csak fagyit érdemes fogyasztani, amiből nincsen soha annyi, amennyi az unokáknak is elég lenne:):)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is igaz,hogy turbó nagyi kellene, és annyi fagyi, amiből én egyszer csak betelnék. De nem lehet, mert Julia és Viktor is azt szeretné, betelni vele!!! Na deeeee, jön a torokgyulladás!!!

    VálaszTörlés