2011. szeptember 16., péntek

Nosztalgia Juliám 2 éves szülinapjára készült furfangos csokoládés süniről!

Ez egy nagyon régi felvétel akkor még 2 éves unokám születésnapjáról szól. Amikor még babanyelven beszélt, mindig magyarázott valaminek, vagy valakinek. Nézett egy pontra, és mondta-mondta-mondta! Amikor már elkezdett beszélni, mindig azt hajtogatta, hogy a süni volt. Amikor olyat csinált amit nem lett volna szabad, azt mondta mindig - azt a süni csinálta - Hát igy született meg a kedvenc állatkájáról a süni-torta. Egy kis keresgélés után találtam egy süni-torta receptet, igy könnyebb volt a "szabás-varrás".
/ A képen a süni, unokám és én/

Hozzávalók: 3 tojás
                    17,5 dkg cukor /de már nem emlékszem, hogy por-,vagy kristálycukrot használtam/
                    3 evőkanál rum / én a rumot elhagytam
                    1 cs. vaniliáscukor
                    1 csipet só
                    20 dkg liszt
                    l5 dkg lágy vaj
                    3 tojássárgája
                    3 evőkanál kakaó
                    3 evőkanál porcukor
                    5 dkg mandula szilánkokra vágva
                    10 dkg csokoládébevonó
Elkészítése:

1.  A tojásfehérjéket előbb magukban, majd 10 dkg cukorral nagyon kemény habbá verjük. Három
     tojássárgáját 7,5 dkg cukorral, a rummal/aromával, a vaniliáscukorral és a sóval habosra keverünk.
     A tojáshabhoz szitáljuk a lisztet, és jól beleforgatjuk.

2.  A tésztát kizsírozott formában megsütjük. Én egy  nagy kerek tortaformában sütöttem. Hagyjuk kihülni,
     majd keresztben lapokra vágjuk, de úgy,hogy igyekszünk süni formát adni neki.

3.  A vajat krémesre keverjük, hozzáteszünk egy csipet sót, a tojássárgáját, a kakaót és az átszitált
     porcukrot, majd jól elkeverjük. A lapokat ezzel megkenjük, majd egymásra tesszük.

4.  A csokoládébevonót széttördeljük, vízben felolvasztjuk. A sünit a mandulaszilánkokkal megtűzdeljük, 
     majd a csokoládéval bevonjuk. Én a sünitésztát leöntöttem csokoládéval, és utána tüzdeltem meg
     mandulaszilánkokkal, így jobban mutatott a látványnak.

Kiegészités: 1-1 szem mogyoró, 2-2 db fehér és kék szinü cukorka, amelyeket a még folyékony mázba
                   nyomhatunk. Ez lesz a süni szeme és orra/ én piros cukorkát  használtam, mivel nem volt
                   mogyoróm. A szeme fehérje, mandulalap.

Előkészítés: 45 perc
                  Sütés: 45 perc
                  Villanysütő: 175 fok
                  Gázsütő: 2-3 fokozat

Ui:  Különlegesen finom a tésztája, és a krémes töltelék!!!!







                    

2 megjegyzés:

  1. Ez csuda jól néz ki:) Nagyon ötletes, el is mentem ezt magamnak, gyerekzsúrokra nagyon látványos.

    VálaszTörlés
  2. Trollanyu! Igen nagyon ötletes, és igencsak nagy sikere lett!!! Sok sikert hozzá:):):)

    VálaszTörlés