2011. november 7., hétfő

Burgonyagombóc


A mai ebéd kiegészítés burgonyagombóc volt. Idő hiányában gyors gombóc készült
Kb. 2 kg burgonya,hámozva, kockára vágva, sós vízben kifőzve. Összetörni, hűlni hagyni.
Most nem volt időm kivárni, hogy teljesen kihűljön, ezért langyos állapotban kevertem hozzá a lisztet. Csak annyit, amennyit felvesz a krumpli, hogy még lágy maradjon. Ping-pong labda nagyságú gombócokat készítettem. Lobogó forró sós vízben kifőztem, és pirított zsemlemorzsában forgattam.
Porcukorral és tejföllel tálaltam. Egyszerű-gyors és finom. Persze lehet tölteni is, de a kérés a sima-üres volt!
Ebből lehet nudlit, vagy más ízesitésű gombócot készíteni, pl. mákban-dióban megforgatni, fahéjas cukorral megtölteni stb.
Jó étvágyat!!!

2 megjegyzés:

  1. Szia! Ezt én is szeretem ;-), én üresen készítem mert töltötten szétesett, meg úgy is lekvárral eszem, ahhoz meg tökéletesen megfelel így :-)

    VálaszTörlés
  2. Szia csipike! Nálunk is üresen a menő, de igazából tényleg nem egy tartós ha betöltöd.Sokkal több liszt kell bele, ha azt akarjuk, hogy a töltelék megmaradjon és ne a főzővízbe landoljon. Igy viszont nagyon puha és könnyű a gombóc:-)

    VálaszTörlés