2011. december 28., szerda

Filézett Amur karácsonykor, majonézes lilahagymás krumpli salátával

Amurka tálalva majonézes burgonya salátával
Az Amur sütésre készen áll
Megsütve
Papa fogta Amur kifilézve
Az áldozat az 5 kg-os Amur
Ezt a hatalmas Amurt a Papa fogta, mivel a mobiljával készült és úgy lett átküldve nekem, így az ő képei mind ilyen homályosak.
Ez volt a karácsonyi menünk.
Fiam kifilézte, én nem vállalkoztam rá, mert ez különben is férfi tevékenység. Gyerek korukban sokat pecáztak ők is.
A fej és a farok részei halászlébe kerültek.
A nagy halszeleteket megsóztam állni hagytam. A többit a fiam készítette. Tepsibe tette, de előtte olajat öntött alá. Alaposan megszórta színes borssal, paprikával, paradicsommal, hagymával, petrezselyemmel,piros fűszerpaprikával megszórta, majd fehérborral felöntötte és 200 fokos sütőben fedő alatt megpárolta, majd a fedőt levéve pirosra sütötte. Időt nem mértünk, így azt nem tudok adni. Puha lett, omlós, de még sem esett szét.  
Majonézes lilahagymás krumpli salátát készítettem köretnek.
Én úgy készítem, hogy a burgonyát héjában megfőzöm. Hámozom, és karikára vágom, most nagy krumplik voltak, igy négybe vágtam és úgy szeleteltem fel. 
Míg a krumpli hűl a hámozáshoz, addig felteszek kb. 15 dkg kristálycukrot kb. 8 dl vízzel amit ízesítek babérlevéllel, egész borssal, majorannával, pár szem korianderrel, és 3 szem borókabogyóval. Ezt jól felfőzöm. Közben megtisztítok 3 fej vöröshagymát ugyanannyi lila hagymát és vékony karikára szeletelem.
A meghámozott felszeletelt krumplit megsózom, hogy a meleg krumpli még átvegye a só ízét. A jól átforralt fűszeres lé alatt elzárom a gázt, és 2 evőkanál ecetet teszek hozzál. Majd leforrázom a hagymákat a leszűrt lével, 5 percig hagyom állni, majd az egészet ráöntöm a krumplira, és addig hagyom rajta, míg teljesen kihűl. Akkor leszűröm az egészet, hogy  csak a krumpli és a hagyma maradjon. Jól lecsöpögtetem. Ezután majonézt összekeverek tejföllel, és a burgonyát jól összeforgatom vele. Hűtőbe teszem érlelni. Ja, nem írtam a krumpli mennyiségét, de nem is tudom, csak kb. 2 kg.
Jó étvágyat!!




4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett az amur és a saláta is. Biztosan szépen teltek az ünnepek. Boldog új évet, jó egészséget és minden jót kívánok az új esztendőre.
    Szeretettel:
    Mrita

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mrita!
    Köszönöm! Neked is és a kedves Családodnak is Boldog egészségben gazdag Új Évet kívánok, sok szeretettel:)) Tücsi

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, a tálalás is nagyon tetszik:) Ügyes horgász a papa:) Boldog Új Évet kívánok Neked és a Családodnak:)

    VálaszTörlés
  4. trollanyu!
    Köszönöm! Békés Boldog Új Évet kívánok Neked és kedves Családodnak!:) Szeretettel Tücsi:)

    VálaszTörlés