2012. január 5., csütörtök

Diós-mézes figurák új évi meglepi....

Ez bizony most Új Évi meglepi figurák lettek, mivel meglepetésszerűen az  iskolából elhozta a fiam a gyerekeket, mivel karácsony óta nem találkoztunk, így gyorsan elővettem a fa alól a mézes fémdobozt, nehogy megint ott maradjon és megvárja a következő karácsonyt, hogy megegyük. Mint valami sáskák, rávetették magukat a mézes dobozra, a dzsekijüket sem vették le, és 5 perc alatt, velünk együtt, a két fiam is és én is, kiürítettük a dobozt, úgy hogy csomagoltam is hazára. Ez az utolsó karácsonyi fogás, ami kimúlt.Volt egy kis lelkiismeret furdalásom, hogy nem lett kifestve, cifrázva, de elnézve őket, már nem is volt olyan fontos.:))

Keverjünk 50 dkg liszthez 1 teáskanál mézeskalács-fűszerkeveréket, 12 dkg finomra darált diót és 1 csipet sót. Tegyünk 25 dkg virágmézbe/nekem akácmézem volt/, 15 dkg cukrot, és melegítsük addig, amíg fel nem olvad benne. Amikor a mézes massza kihűlt, adjuk a lisztes keverékhez, bár a recept nem írta és 12 dkg olvasztott margarint is hozzáadtam.Az egészet alaposan összegyúrtam. 2 napig állt a hűtőben alufóliába becsomagolva. A recept szerint azonnal lehet nyújtani, kiszúróval szaggatni a figurákat és sütőpapírral bélelt tepsibe téve 1 órán át pihentetni. Azután mindegyiket kenjük meg vízzel és 170 fokon süssük 20 percig. Ebből az adagból 4 egész gáztepsi és egy sütőlemez adagom lett.
Legközelebb megcsinálom, és akkor kifogom díszíteni.:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése