2012. március 19., hétfő

Eper fagylalt


Itt a jó idő, és számomra elkezdődött  a fagylalt szezon.
Volt a fagyasztóban egy 650 gr-mos eper. Sajnos nem én voltam aki lefagyasztotta.A fényképen a díszítés friss eper.
Igaz, hogy most nagyon drága a tojás kb. 56-60 ft között mozog db-ja, de hát nem lehet lemondani róla.A fehérjét Pavlova tortának használtam fel, mivel a fagyihoz csak a sárgájára volt szükségem.
Hozzávalók 2 liter fagylalhoz:

1/2 liter tej
1/2 liter tejszín
10 tojássárgája
20 dkg kristálycukor
1 vaníliarúd, vagy vanília aroma
6 dl epervelő

A tejszínt és a tejet oda tesszük melegíteni, de nem forraljuk fel rögtön, hanem szép lassan.
Beletesszük a vaníliarúd kikapart belsejét, vagy az aromát, és szép lassan forraljuk fel. Mikor már majdnem felforrt, az előzőleg már kettéválasztott tojások sárgáját a cukorral nagyon gyorsan alaposan kézi habverővel jól kikeverjük. Nem előbb, csak a forralás előtt pár perccel. Akkor a forró tejszínes léből egy keveset a sárga krémhez adunk és nagyon gyorsan alaposan elkeverjük vele, majd a tojásos masszát a forró tejszínhez öntjük,de előtte levesszük a tűzről. De olyan forrónak kell lennie, mikor levesszük a tűzről, hogy a krém megfőjön. Jól elkeverni, majd vissza a tűzre és lassú tűzön kevergetni, hogy csomómentes legyen. Addig csináljuk, míg a habja eltűnik.  Akkor jó, ha a merőkanál felszínén megmarad az ujjunk csíkja. Magát a tejszínes tejet nem szabad túlforralni.
Hűlni hagyjuk, majd amikor már majdnem kihűlt, hozzákeverjük az epervelőt, amit úgy nyertem, hogy leturmixoltam.
Ha van fagylaltgép akkor abban, de azt is lehűtve, ha nincs, mint nekem, akkor robotgéppel a fagyasztóban lehűtött fémtálban alaposan átdolgozni, majd letakarva a fagyasztóba tenni. Én óránként összesen 4x vettem elő és robotgéppel próbáltam szép simára dolgozni. Majd dobozba öntöttem, lezártam és ma délig a fagyasztóban pihent. Előző este készítettem el.

Még elfelejtettem, hogy amíg hűlt a krém, a tojásfehérjéket a robotgépem táljában kemény habbá dolgoztattam, de közben 120 ml vízben 30 dkg kristálycukorral szirupot főztem, és amikor már hólyagot vetett, akkor a folyamatosan dolgozó habba öntöttem, és addig habverőztem, míg olyan kemény nem lett, hogy késsel tudtam csak vágni. Ebből a habból jó 3 evőkanál habot az epres krémhez kevertem. Nagyon finom lett. A többi habból megsütöttem a Pavlova tortát. Majd azt is felteszem.

8 megjegyzés:

  1. Ez igen! Itt a fagyiszezon lassan, habàr az én gyemekeim ezen a téren telhetetlenek. Fagyi télen-nyáron:) Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves HajniZoli! Köszönöm! Én is olyan vagyok, fagyi-télen-nyáron-minden mennyiségben!

      Törlés
  2. Bizony, én is holnap fagyit készítek:) És lett itt Pavlova meg fagyi dömping, de nem baj, mindkettőt imádjuk:) Kíváncsi vagyok a Pavlovádra:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. trollanyu!
      Télen is készítettem,de nem olyan sűrűséggel mint ami ezután jön. Így legalább tudom, hogy mit eszünk. Hát a Pavlova az isteni. Miért félt tőle az ember???

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki! Imádom a fagyit, sajnos még sosem csináltam, venni szoktam :)
    Nemrég fedeztem fel a Sparban a Premium kategóriás Spar fagyit, ez sem olcsó, 3-féle van belőle, de nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. wanna!
      Köszönöm! Amíg nem fedeztem fel a házi fagyi előnyeit, addig én is készen vettem.
      Inkább többet kell kiadni érte, hogy jó minőségűt együnk.

      Törlés
  4. Hamarosan én is elkezdem a fagyi gyártást,addig is ha küldenél néhány gombócot!puszi!Nagyon fincsi lehet!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello! Sok-sok gombócot küldök, mert jó sokat készítettem, és isteni eper íze van. Ezt még anyu is megenné szívesen.:)puszi.

      Törlés