2013. február 13., szerda

Mákos-nutellás muffin

A sok krumplis készítmény mellett, egy kis édesség is készült, vasárnap délutánra. Azért díszítés nélküli, mert az unokáim így kérték, még a porcukor ellen is tiltakoztak. De nem is volt rá szükség, mert a baracklekvár és a nutella megtette a kellő édes hatást. Azonkívül nem ért rá a mákos muffin, csak éppen kihűlni volt ideje és nagyon hamar eltűnt mind a 14 db. Úgy hogy mire a fiam megérkezett értük, neki már csak 1 db maradt. Persze én is megkóstoltam és a kisebbik fiam is, aztán hagytuk, hogy a gyerekek rájárjanak. 

Száraz hozzávalók:
15 dkg liszt, 5 dkg mák, 1/2 cs. sütőpor, 1 kk. szódabikarbóna, őrölt fahéj
Nedves hozzávalók:
1 dl joghurt, 1 dl tej, 10 dkg olvasztott vaj, 1 egész tojás,  10 dkg nádcukor, 3 evőkanál sárgabaracklekvár, és nutella

Az egész tojást a cukorral, joghurttal,tejjel és a langyosra hűlt vajjal, habosra kavartam, kézi habverővel.
A lisztet, sütőport, szódaport, mákot, fahéjat összekevertem, majd a nedves anyaghoz adtam, még hozzá tettem 3 evőkanál sárgabaracklekvárt, és kikevertem, de nem nagyon csak éppen összeálljon. 

 A muffin tepsit kapszlikkal béleltem.  Sütőt előmelegítettem 190 fokra. A kapszlikat megtöltöttem, tetejére kanalaztam a nutellát, és a sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.
Elfelejtettem a belsejét megörökíteni.:-)) 
A 14 db nem is mennyiség.......


4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik, és jól néz ki! Szeretek muffint sütni, mert hamar megvan, és finom. :)

    VálaszTörlés
  2. Csilla, köszönöm! Ha az unokák váratlanul jönnek, nem beszéltük meg előre, akkor mindig muffint sütök én is, sósban meg pizzát, mert hamar meg van.:))

    VálaszTörlés
  3. Finom lehetett ez a muffin! És ami finom, az hamar el tud fogyni, nálunk is előfordul, hogy nincs idő fényképezgetésre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt. Nagyon sokszor elfelejtek fényképezni, mert a folyamatos készítés során, nem is jut eszembe, csak akkor amikor már a maradék maradt.Azt meg nem olyan látványos fényképezni!

      Törlés