2013. február 2., szombat

Zöldséges krumplileves és krumplis palacsintaprósza





A leves hozzávalói: pár szem burgonya, 2 kisebb sárgarépa, fehérrépa nem volt, zeller, vöröshagyma, fokhagyma, 1 paprika, 1 paradicsom, ami nincsen a tálban, mert később került a levesbe. Szárított zellerzöld, fodros petruska, só, szárított borsikafű,vegeta, olaj, liszt, pirospaprika. Eperlevél levestészta.
A hagymát-fokhagymát-zöldségeket olajon megpirítottam, egy evőkanál liszttel meghintettem, pirítottam,pirospaprikával megszórtam, felengedtem vízzel. Mikor felforrt, hozzáadtam a paradicsomot,paprikát, fűszereket, kb. 25-30 percig főztem, majd beletettem a kockára vágott burgonyát. Nem sokkal később a levestésztát, hogy a burgonyával együtt tudjon megfőni. Megszórtam fodros petrussal, és készre főztem. 
A leves mellé krumplis palacsintaprószát sütöttem.
4-5 szem közepes burgonyát tisztítás után vékony karikára szeleteltem. Kizsírozott tepsit kibéleltem a krumpli karikákkal.
Sűrű palacsinta tésztát készítettem: 30 dkg lisztből, 2 egész tojásból, 4 dl tejből, sóból, borsból. Simára kevertem, majd ráöntöttem a krumplikarikákra.


Meglocsoltam bőven olvasztott zsírral, és bőven tejföllel, majd 180 fokon előmelegített sütőben pirosra sütöttem.
Ez a mennyiség egy 28x36-os tepsit vesz igénybe.
Lehet fokhagymával, kolbásszal, vagy bármivel szaporítani és ízesíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése