2013. július 25., csütörtök

Cseresznyés pite Túrós pitével egy napon:))

Először is azzal kezdeném, hogy szeretnék Mindenkinek köszönni, mivel nagyon régen nem jártam a saját és mások blogjában sem. SZIASZTOK!:)) Felajánlanám a Cseresznyés pitémet, amit Gabriella blogjából készítettem el, de sajnos már (június) nagyon régen készült. Legközelebb személyes lesz.:)) Túrós pitémet is ekkor készítettem, de az lesz a következő receptem.:) Most nem írom ide!:))
Hozzávalók 25 cm átmérőjű piteformához:

30 dkg cseresznye/v. más gyümölcs is lehet
3 egész tojás
10 dkg porcukor
8-10 dkg finomliszt
2 dl tej
1 dl tejszín, 1 csomag őrölt fahéj (elhagyható)
+  pici vaj és zsemlemorzsa a forma kikenéséhez - valamint a tálaláshoz van.cukorral elkevert porcukor.
r
A cseresznyét megmosni, leszárogatni, kimagozni és összekeverni a fahéjjal.
A tojásokat ketté választani, a fehérjét kemény habbá verni.
A tojások sárgáját a porcukorral fehéredésig keverni, majd hozzá a tej, tejszín, majd simára keverni a liszttel. A végén óvatosan összekeverni a felvert tojáshabbal.

A masszát kivajazott zsemlemorzsázott pite formába öntöm, rászórom a cseresznyét és előmelegített 180 fokos sütőben (én légkeverésesben sütöttem, követtem Gabriella receptjét) 25-30 percig sütjük.
Ha nagyon barnulna a teteje, letakarjuk és úgy sütjük tovább.
Finom, könnyű, csak egy baj volt, hogy kevés volt a cseresznye, és  leült nagyon az aljára.
Jó Étvágyat!:)
A Túrós pitém a következő oldalon jelenik meg. Úgy gondolom, kicsit sok a kettő együtt!:))



2 megjegyzés:

  1. Mind a kettőt enném ha itt lenne!!!nagyon gusztán néz ki,ínycsiklandozó lehetett! :) :)Remélem hamarosan elmegy a pokoli meleg.Látszik,hogy nagyon könnyű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mellissina2, köszönöm, meggyből még tudok készíteni, azt még megkóstolhatód:)) A konyha olyan mint a pokol konyhája!!!!!:(((

      Törlés