2014. március 14., péntek

Csörögefánk

Nagyon régen sütöttem már csörögefánkot. Szinte nem is emlékeztem arra, hogy milyennek kell lennie a tésztájának. Házi tojásom volt, ezért a tészta sokkal keményebb, min a bolti tojásból. Ezért egy kicsivel több tejfölt kellett használnom. Egy héten belül 2x sütöttem meg, nagyon fogyócikk.


Hozzávalók: 35 dkg liszt, 5 tojássárgája, 1 kiskanál cukor, kevés tejföl, csipet só, olaj a sütéshez.
A lisztet,tojássárgákat, cukrot, sót, tejfölt összedolgozzuk, hogy levestészta keménységű legyen. Vékonyra kinyújtottam, derelyemetszővel felszeleteltem, bevagdostam, és az egyik végét áthúztam a vágáson. 

Bő forró olajban hirtelen aranysárgára sütjük.  Porcukorral meghintve és baracklekvárral fogyasztjuk. 
Recept: Horvát Ilona szakácskönyvéből.

2 megjegyzés:

  1. Oh, de nagyon szeretem. Idén nem is sütöttem még :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos én is ritkán sütök, pedig egy nagyon egyszerű és gyors süti. :-)

      Törlés