2011. június 19., vasárnap

A bableves

A spajzban keresgéltem valamit, és akkor a kezembe akadt egy üveg tarkabab. Naaaa..... gondoltam, meg van mit főzők, bablevest. Volt egy pár darab sárgarépám, fehérrépám, egy uj karalábém, egy kis darab öreg zeller, és ami fontos volt, friss jó nagy csomag zellerzöldem. Nagyon régen nem főztem már bablevest, és nem is tudom, hogy miért, talán azért, mert elég nehéz már. Pedig nagyon szeretem. Füstölt hús, vagy akár szalonnabőrke azért nem került bele, mert allegiás vagyok a füstölthúsra, pedig valamikor semmi bajom nem volt tőle. Ez van!!

Hozzávalók:

400 grammos tele beföttesüveg bab /saját termés/
3 szál sárgarépa /szép nagyok/
2 szál fehérrépa /nagy/
1 egész karalábénak a fele
negyed gerezd zellergumó
száritott petruska /friss nem volt/
1 fej vöröshagyma, 5 gerezd fokhagyma, vegeta, só, 1 gulyásleveskocka
Nokedlihez: 2 egész tojás, liszt.

A babot megmostam, beáztattam, ugy kb. 2 órára. A zöldségeket megpucoltam, karikára vágtam a vékonyabb szárat, a felső nagy részt kockára, ugyanezt csináltam a karalábéval. A petrust megmostam, összevágtam és rányomkodtam a megpucolt fokhagymagerezdeket, és a vöröshagymát apró kockára vágtam.
Amikor lejárt a 2 óra, fazékba tettem a leszürt babot, a zöldségeket, a hagymát, felengedtem 2,5 li vezzel. Hagytam a babot félig megfőzni, csak utána izesitettem. Akkor tettem bele a sót, vegetát, gulyásleveskockát. Mikor végleg megfőtt volna, elkészitettem a rántást, egy jó nagy evőkanál zsirt/azt használtam/ olvasztottam, és egy jó evőkanál lisztet piritottam benne. Félre huztam és beletettem a fokhagymás petrust, pirospaprikát. Felengedtem egy kevés hideg vizzel és simára dolgoztam a rántást. Bele a levesbe, mig az igyekezett összefőni a rántással, elkészitettem a galuskát, és apró galuskákat szaggatam a levesbe. Jól össsze forraltam. Ja, a száritott petrust a rántással tettem a levesbe.
Annyira sajnálom, hogy a fényképezőgép nem adja vissza a szint. Nagyon finom lett, olyan a bab ize, mint a gesztenye.
Jó étvágyat!
Posted by Picasa

1 megjegyzés:

  1. A bablevest szeretjük,csipetkével!!!!jaj és persze galuskával is isteni!!

    VálaszTörlés