2011. június 17., péntek

Dióspite

Hozzávalók:

1/2 kg liszt
20 dkg Ráma margarin
15 dkg porcukor
két csipet só
1 cs sütőpor
izlés szerint fahéj
2 tojássárgája
és annyi tejföl amennyit a tészta felvesz: kb. 2 kispohár tejföl

Töltelék:

40 dkg dió
30 dkg cukor /én kristálycukrot használtam, 1 cs. vaniliáscukor
1 citrom leve, és ha bio, akkor a héja is
2 tojásfehérje
mazsola izlés szerint, lcs vaniliáscukor, 3-4 evőkanál baracklekvár.

A lisztet a margarinnal elmorzsolom, hozzáadom a cukrot, a sütőporos lisztet, /én mindig átszitálom/ fahéjat, a tojássárgákat, és annyi tejfölt, hogy puha nyujtható tésztát kapjunk. Ezt azonnal is fellehet dolgozni, de én 1 órára becsomagolva beteszem a hütőbe.

A mazsolát, ha van otthon fehérborban beáztatom, ha nincs teába szoktam. Most fehérbort használtam. A darált diót összekevertem a cukorral, citrommal, és a leszürt mazsolával. A tojásfehérjét kemény habbá felverem és a dióval összekeverem.

A hütöből kivett tésztát egy kicsit átgyurom, ketté veszem. Az egyik felét kinyujtom és tepsibe simitom, megkenem baracklekvárral, majd a tölteléket elosztom rajta. A tészta másik felét szintén kinyujtom és a dió tetejére helyezem. Egy jó evőkanál tejföllel és egy csomag vaniliáscukorral, amit összekevertem megkenem a tészta tetejét, villával megszurkálom és előmelegitett 170 fokos sütőben kb. 40-45 perc alatt megsütöm.
Ennek a pitének különösebb története nincs, csak nagyon szeretek nassolni, és most ezt találtam gyorsnak és könnyünek, hogy minél előbb tányéron lássam. Elég mohó vagyok, ha süteményről van szó.Ugyanis a diós dolgokat nagyon szeretem. Ugy érzem, hogy soha nem elég. Ez a diós, most a hütés miatt került több időbe.De nem számit!!! Jó Étvágyat  kivánok hozzá!!

Tepsi mérete:35x30 cm
Elkészitése: 1 és 1/2 óra hütéssel együtt + a sütési idő
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése