2011. június 25., szombat

Csokis maffin

Édesség hiányában, gyorsan sütöttem egy kis csokoládés maffint.
A nagyobbik unokám most nálam tartozkodik, igy mindig sütök valamilyen sütit, hogy tudjon nassolni.
Mi egy nassolos család vagyunk. Bár vannak a családban tiltakozások, de nem mindig veszünk róla tudomást. Ime:

Hozzávalók:

Száraz anyagok: 15 dkg liszt
5 dkg kakaópor
fél csomag sütőpor
10 dkg étcsokoládé

Nedves anyagok: 15 dkg olvasztott vaj/margarin
2 egész tojás
15 dkg kristálycukor
1 mokkáskanál rum arom
3 evőkanál baracklekvár

Az egész tojásokat a kristálycukorral jó alaposan kikeverjük. Az olvaszotott margarint hütve hozzáadjuk, a rum aromát is és a baracklekvárt. A száraz anyagokat összekeverjük a darabokra vágott étcsokoládéval együtt. A kettőt összeházasitjuk, nem szabad nagyon kikeverni, csak annyira, hogy egynemü legyen. Ha nagyon sürünek éreznénk, akkor még baracklekvárral lehet segiteni rajta.

Előmelegitett 190 fokos sütőben 20-25 percig sütjük. Nekem ebből az adagból 13 adag lett. A 13. adagot 3 kapszliba tettem, hogy ne döljön el, igy azt külön sütöttem. Nem porcukroztam a tetejét, mert igy is nagyon édes lett.
Jó étvágyat!
Posted by Picasa

2 megjegyzés:

  1. Kedves Juci! Szeretettel köszöntelek, és örülök, hogy a látogatom lettél. Köszönöm még, hogy elfogadtál a 150.követőnek. Tetszett a blogod, és nagyon örültem a pillecukornak, ugyanis én nagyon szeretem, eddig csak az üzletit ismertem. Elkészitem az unokáim nagy örömére is. Szeretettel Tücsi.

    VálaszTörlés