2011. június 24., péntek

Csokikrémes béles, de nem mézes

Ezt a sütit is az unokám kérésére sütöttem. Mivel itt az iskolaszünet, többet vagyunk együtt, mivel ilyenkor mindig jól jön egy nagyi, - és a nagyinak egy unoka, vagy kettő..

Nem azért mondom, de nagyon finom csokitölteléket sikerült csinálnom. Ez nem recepthez kötött, csak a kútfejemből származik.

Hozzávalók:

A tésztához: 50 dkg finomliszt
25 dkg margarin/hideg
1 cs sütőpor, 1 teásk.szódabikarbóna
2 tojássárgája
2 csipet só
tejföl/amennyit felvesz a liszt

A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, a tojássárgáját 2 evőkanál tejföllel kikeverjük amibe a sót is beletettük. Bocs, a liszthez adjuk a sütőport és szódabikarbónát.
Robotgéppel jó simára kidolgoztattam, ha szükséges még tejfölt dolgozunk hozzá. Én 24 órára becsomagolva a hütőben pihentettem. A csomagolás folpack és nagyon szorosan göngyöltem bele, hogy nem nagyon tudjon duzzadni. Az összedolgozás gyorsan történjen, hogy a kéz melegét ne vegye át, ugyanis nagyon porhanyos lesz a tészta sütés után.

Vajaskrém hozzávalói: 25 dkg ráma margarin
25 dkg porcukor
1 evőkanál keserü kakaó
Ezeket habosra alaposan kikevertettem a géppel. Annyira jó az a robotgép. Igazi áldás.

Csokikrém hozzávalói: 3 csomag csokoládés pudingpor
3 evőkanál kristálycukor
1 liter tej
1 teáskanál rum aroma
1 teáskanál mandula aroma
15 dkg főzőcsokoládé

A tésztát a hütőből kivéve, hagytam 20-25 percig szobahőmérsékleten. Elosztottam 4 részre, és gáztepsi nagyságura nyujtva 170 fokon előmelegitett sütőben kb. 15-l7 perc alatt kisütöttem. Ezt csináljuk a másik hárommal is. Amig hül, megfőzöm a csokoládékrémet.

A 3 zacskó csokoládés pudingpor kikeverem 9 kanál tejjel és 3 evőkanál kristálycukorral. A csokoládét apróra vágom. A maradék tejet felforralom, és bele öntöm a kikevert pudingport, egyet rottyan, akkor bele teszem a csokoládét, és amig a csokoládé el nem olvad addig keverem. Egy kicsit szemcsés marad a csoki, de az nem baj. Még forrón belekeverem az aromákat. A rum és a mandula aroma valami csodálatos zamatot ad neki. Hideg vizfürdőben kihütöm. Ha kihült, összekeverem robotgéppel a vajas cukros habbal. A lapokat megkenem cukros-szirupos- rumaromával összekevert lével. Ettől még puhább lesz a tésztalap. Mind a három lapra jó vastagon rákenem a csokoládé krémet. Az utolsó negyedik lap tetejére nem teszek semmit, csak egy jó nagy deszkát, amire egy jó nagy könyvet rakok és másnap reggelig szobahőmérsékleten hagyom puhulni. Reggel, v. délelőtt, leveszem a sulyzókat a tészta tetejéről, és folpackkal letakarva, a hűtöbe teszem pár órára. Szeleteléskor porcukorral megszórom. Már nem sok maradt belőle.
Jó étvágyat!
Posted by Picasa

1 megjegyzés: