2011. június 16., csütörtök

sajtospogácsa

Ez a pogácsa unokám tanár bucsuztatójára készült. Ennyit hagytam magunknak kostólni:):):)

Ehhez a recepthez kb. mennyiségek vannak. Nekem a robotgép befogadóképességéhez kell tartani magamat.

Kb. 80 dkg liszt
3 evőkanál sertészsir
kb.15 dkg Ráma margarin
1rúd krémsajt /füszeres izesitésü volt otthon/
3 dkg élesztő
1 dl tej
1 mokkacukor
1 nagy szemü burgonya
10 dkg reszelt sajt a tésztába, kb. 10 dkg a tetejére
kb. 1 nagy pohár tejföl
só, 1 egész tojás és 1 tojássárgája

1. A burgonyát héjában megfőzöm, leszüröm, hámozom, krumplinyomon áttöröm. Teljesen kihütöm, nagyon jót tesz neki a hütő hideg, persze csak akkor ha már olyan hideg, hogy be lehet tenni.A burgonyát még melegen jól megsózom.
2. Az élesztőt cukros langyos tejben felfuttatom.
3. Lisztet a robotgép táljában öntöm, hozzá teszem a zsiradékokat, a tésztakeverő spirállal összemorzsolom.
Hozzá teszem a felfuttatott élesztőt, az egész tojást, tojássárgáját amit elkevertem fél pohár tejföllel, a  rúd krémsajtot, és a kihült burgonyát. A többi tejfölt, ahogyan a tészta állaga megkivánja ugy adagolom.
4. Jól megdolgoztatom a tésztát. Ha már megfelelő, akkor kiöntöm a tálból , kézzel beledolgozom a reszeltsajtot.Sima felületet kell kapni.
Ha lágynak érezzük, nyugodtam dolgozzunk bele még lisztet. Tegyük a hütőbe egy órára fóliába csomagolva. Kivesszük és egyszer
hajtogatjuk, de akinek van ideje, jól jön neki a három is. Most sietnem kellett. Az egyszeri hajtogatás után kb. 20 percre tettem vissza
hütőbe. Kétujjnyi vastagra nyujtottam. Berácsoztam, megkentem egész tojással, megszórtam a másik adag reszeltsajttal. Szaggattam.
200 fokos előmelegitett sütőben 15-20 perc alat kész.
Alsó-felső sütést alkalmaztam. A sütési idő lehet rövidebb is. Ilyen szép részegen megdölnek,mint a hájas tészta. Sajnos a fénykép
nem adja vissza a szép pirosra sütött szinét. Nem régen kaptam az emailt a fiamtól, hogy ők nagyon későn érkeztek oda, de a pogácsa
azonnal elfogyott:):) Jó étvágyat kivánok!!!!
Posted by Picasa

2 megjegyzés:

  1. Látom a pogácsa olyan amit én szeretek Tőled!!!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Aliz! Szeretettel köszöntelek a blogomban. Remélem máskor is megtisztelsz a látogatásoddal. A blogod nagyon tetszett. Köszönettel Tücsi.

    VálaszTörlés