2011. június 24., péntek

szezámmagos túros pogácsa

Ez a pogácsa is utravalónak készült. A másik tepsi ami köménymagos lett volna, ott felejtödött a sütőben, mert az unokámmal belemerültünk az internetezésbe. Hát nem voltam a boldog. Pedig megfogadtam, hogy addig nem nyitom ki, amig a konyhában nem végeztem. De a gondolat elszáll.............

Hozzávalók:

90 dkg liszt
1/2 kg túró,/ dobozos kicsit nedves túró/
2 nagyobb burgonya héjában főzve, áttörve, hütve
2 dkg élesztő
só, szezámmag
1 egész tojás, 1 sárgája
2 evőkanál tejföl
3 pupos evőkanál sertészsir

A burgonyát megfőztem, áttörtem, hülni hagytam.
A túróba belekevertem az elmorzsolt élesztőt,semmi más nem kell vele csinálni. A lisztet keverőtálba tettem, bele a zsirt, a burgonyát, és az élesztős túrót. Ezt a gép egy kicsit összekeverte, majd a tojásokat a tejföllel simára kevertem és hozzáadtam a többi anyaghoz. Mivel nagy mennyiség lett a gép nem birta forgatni, igy egy kicsit dolgoztattam, utána kézzel dolgoztam ki. Fél órát hagytam pihenni, hűtöben. 2 cm-es vastagságra nyujtottam, berácsoztam, kisebb szaggatóval kiszaggattam. Zsirozott tepsibe téve, egész tojással megkentem, szezámmaggal megszórtam. 200 fokos előmelegitett sütőben, kb. 25-30 perc alatt pirosra sütöttem.
Ez a pogi unokám kérésére készült. Ma viszik haza, ezért lett utravaló. Szerintem nagyon finom lett!!!!
Jó étvágyat!!
Remélem ez egy kicsit jobb fénykép lett, mint a többi.
Posted by Picasa

1 megjegyzés: