2011. július 28., csütörtök

Burgonya gombóc az unokáknak!!!!!

Ez az a gombóc, amit az unokáim nagyon szeretnek, de............ennek van egy titka: ÜRES!!!!
Ezt még az anyutól tanultam, mert a világ legegyszerübb gombóc készitése!!

Kb. 1,20 dkg burgonya /ez most már ujburgonyából készült/ héjában megfőzve,hámozva, burgonyanyomon áttörve, sózni, és teljesen hagyni kihülni.
A burgonya lisztességétől függően, amennyit felvesz, ezt mi úgy tanultuk, hogy nem méricskélünk, hanem marokra /ez kb. jó három marék finomliszt és jól eldolgozni a burgonyával. Ha szükséges még lisztet teszünk hozzá. Amikor kész,gombócokat készitünk, lehet kisebb és nagyobb egyaránt. Közben már odatettem a sós vizet forrni és belefőztem a gombócokat. Amikor feljönnek a viz tetejére, még főzni kell egy jó pár percig. Közben már megpiritottam a zsemlemorzsát. Ha kész leszűröm és megforgatom a zsemlemorzsában. Fénykép hiján a gombocókat, a gyerekek porcukorral és tejföllel ették. Akartam aszaltszilvát tenni bele, de az unokáim lebeszéltek róla, hogy ők üresen szeretnék. Addig jártak rá, mig az utolsó darabig el nem fogyott.  Kb. 40 db gombóc lett.
Ebből a tésztából lehet, szilvás, túros, barackos gombócokat késziteni. Igen egyszerü és igen olcsó!!!!!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése