2011. július 13., szerda

Vajbabfőzelék

Telekről hozott a fiam vajbabot is nem csak halat. Hozott még petruskát is, persze zellerzöldet, ubit, tököt, karalábét, sárgabarackot. Mivel annyira zsenge és friss volt a vajbab, kivettem belőle egy levesre valót, a többit megfőztem főzeléknek. Ez az a főzelék, amiből soha semmilyen mennyiség nem elég.

Hozzávalók: kb. jó másfélkiló megtisztitott vajbab, de lehet hogy több is volt
2 liter viz
1 evőkanál vegeta
2 db erőleveskocka
1 fej vöröshagyma
3 db óriás gerezd fokhagyma
5 dkg margarin
kb. fél deci olaj, vagy valamivel több
3 púpos evők. liszt
1 nagy csokor petruska
kispohár tejföl
ugyan annyi tejszin, 1 dl tej
pirospaprika

A 2 liter vizben feltettem főni a vajbabot az apróra vágott vöröshagymával együtt. Amikor felforrt, beletettem a vegetát, erőleveskockát, levettem a gázt és fedő alatt puhára főztem. Közben megkóstoltam, hogy kell-e bele esetleg só, kellett.
Rántásos edényben a forró maragarin-olaj keverékre tettem a lisztet, zsemleszinüre piritottam, lehúztam a tűzről, beletettem az apróra vágott petruskát, összenyomott fokhagymát, izlés szerint pirospaprikát. A tejszint kikevertem a tejföllel, a rántást 1 dl tejjel felengedtem, a főzelék levéből mertem a tejfölös keverékre, hogy átvegye a meleget, nehogy túró legyen belöle, és a rántáshoz kevertem, eldolgoztam simára, és babhoz adtam. Ráöntöttem a megfőtt vajbabra, jól összeforraltam, és kaptam egy finom szép krémes állagot.
Tovább tartott a leirás, mint a hozzávalók előkészitése. A tejfölt,tejet, tejszint azért használtam, mert nem volt a hütőben csak egy kispohár tejföl. Egy nagy tejfölt szoktam használni. Én üresen eszem a főzeléket, a fiam meg eldönti, hogy kolbászt, virslit, vagy valami mást süt rá.
Jó étvágyat!!
Posted by Picasa

2 megjegyzés:

  1. Küldöm!!!!!! Ez most nagyon finom bab volt, olyan igazi vékony zsenge, ahogy anyu szereti:):):)

    VálaszTörlés