2012. január 1., vasárnap

Hajtogatott hájas pogácsa


javítom a "háromsor-t" háromszorra


3 gáztepsi és egy sütőlemez mennyiség lett

Sajnálatos módon a "hülye" fényképezőgépem miatt mindig ilyen  tengerimalac színű képek lesznek, pedig a pogácsám zsemle színű. Ezen még javításokkal sem tudok változtatni.:((
Hazai hájasból készült, jól megdolgoztam érte, hogy szép fehér legyen a háj.A hájas pogácsámat mindig Horvát Ilona könyvéből készítem.

Hozzávalók: Az előírt recept dupla mennyiségét készítettem.
                    1 kg liszt, 50 dkg háj, 2 púpos evőkanál tejföl/de többet kellett használnom, 10 dkg sertészsír, 2 kávéskanál cukor, 2 bő kávéskanál só, 4 dkg élesztő, 2 tojássárgája, 1 a kenéshez.
                 

Az élesztőt 2 dl langyos vízzel és cukorral megkelesztjük. A lisztet a tejföllel, zsírral, sóval a két tojássárgájával és az élesztővel rétestésztának dolgozzuk ki a szükséges vízzel. 30 percig pihentetjük. Ezalatt elkészítjük a hájat, /nekem már le volt darálva, csak robotgéppel fel kellett habosítanom/ amit darálás után habosra keverünk és három részre osztunk. A rétestésztát vékonyra kinyújtjuk, a háj 1/3 részét rákenjük, felcsavarjuk és nyújtófával kissé szétnyomkodjuk. Három részbe hajtva, hűvös helyen 25 percig pihentetjük. A háj 2/3 részét hasonló módon két részben a kinyújtott tésztára kenjük, felcsavarjuk és pihentetjük. Az utolsó pihentetés után ujjnyi vastagra kinyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk,  tetejét megvagdossuk, tojással megkenjük. A kenésnél vigyázzunk, nehogy a tojás az oldalára csurogjon, mert ez akadályozza a tészta növekedését. Előmelegített forró sütőben /200 fok/ 20 perc alatt készre sütjük.  Ebből az adagból 3 gáztepsi és egy sütőlemez mennyiség lett. Kb. 69 db. Azért kb. mert a 40. darabnál eltörött a pogácsaszaggatóm füle és így az 5 cm-es helyett 4 cm-sel szaggattam a többit. A harmadik és a negyedik tepsinél már 15 perc elég a sütéshez, annyira forró a sütő.
A sütőtepsijeimet leöblítettem hideg vízzel, és úgy tettem rá a sütőpapírt. Igy kap egy kis gőzt ami jót tesz a hájas tésztának.

             

Hozzávalók:

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép leveles lett. Nagyon szeretem a hájas tésztát, hát még, ha édes, és lekvárral töltött. :))) Boldog Új Évet kívánok Nektek! :)

    VálaszTörlés
  2. Csilla!
    Köszönöm! Általában ha hájam van, akkor édeset készítek, de most a sok édes mellé kellett szilveszterkor a kissé sós pogi.
    Boldog Új Évet Neked és kedves Családodnak!!:))

    VálaszTörlés