2012. január 29., vasárnap

Lencseleves

Lencselevest főztem a minap megfőzött oldalasom levéből .
Gondolom, nem szükséges leírnom a készítést, mivel ezt a levest már mindenki  ismeri.
Jó kis leves lett, apró galuskát szaggattam bele.

Nem hagyott nyugodni, és mégiscsak leírom a leves elkészítését, ráadásul Aliz is felhívta rá a figyelmemet, amiben teljesen igazat adok neki!

Kb. 15 dkg lencsét kiválogattam, megmostam és amíg a zöldségeket megpucoltam vízben áztattam.
2  szál sárgarépát és egy kisebb fehérrépát/csak ennyi volt itton/  kockára vágtam, egy-egy darabka karalábét és zellergumót is megpucoltam és a többi zöldséghez tettem.Vöröshagymát apróra vágtam, 3 gerezd fokhagymát/jó nagyok voltak/ is előkészítettem.Sajnos petrusom nem volt, ezért szárított zellerzöldet használtam.
Fazékba tettem a leszűrt lencsét, zöldségeket, vöröshagymát, 1 babérlevelet, és felöntöttem 2 liter húslével, amiben az előző napokban az oldalast megfőztem. Persze leszűrve. Vegetával  ízesítettem és forrás után lejjebb vettem a lángot és fedő alatt puhára főztem.
 Kb. 3 -4evőkanál olajból és 2 evőkanál lisztből rántást készítettem, majd beletettem a zúzott fokhagymát,szárított zellerzöldet, és pirospaprikát, majd felengedtem kb. 2 dl húslével, simára kevertem  és berántottam vele a levest.  Mire a leves újra felforrt egy tojásból galuskát kevertem és bele szaggattam a levesbe és a rántással együtt főztem készre.
A karalábét, babérlevelet kidobtam belőle,  a zellergumót nem. A karalábét azért, mert fás volt.

6 megjegyzés:

  1. Tücsi drága: írd csak le a Te változatodat! Nyílván, abban igazad van, hogy mindenki főz lencselevest, de minden leves picivel eltér a másiktól. A mi korunkban arra is gondolnunk kell, hogy azt a tudást, tapasztalatot, ami bennünk felhalmozódott az évek során, átadjuk az ifjabb generációnak. (Szerencsére vagyunk annyira "modernek", hogy ezt akár így, egy főzőblogon keresztül is megtehetjük. :))))A mi blogjainkat nagyon sok fiatal, kezdő olvassa, akiknek jól jön, ha sokféle lencselevesből válogathatnak. :)

    VálaszTörlés
  2. A lencseleves nagyon finom:) Érdekes még sosem ettem galuskával a lencselevest, de jó ötlet ezzel gazdagítani:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Alíz, igazad van, és pont ezért nyitottam ki a blogomat, hogy mégiscsak leírjam a leves készítését, mert valahogy hiányérzetem volt ez ügyben. Nem hagyott nyugodni. Szeretném, ha máskor is megírnád a véleményedet, mert sokszor az ember nem veszi észre, a hiányosságait. Köszi:))

    VálaszTörlés
  4. trollanyu! Mindig galuskával készítettem, de soha nem ecettel, sem tejföllel. Tényleg, ahány ház annyi szokás::))

    VálaszTörlés
  5. Kedves Tücsi! Amire felhívtam a figyelmed, az nem hiányosság, egyszerűen a korosabbak tapasztaltságából adódó dolog, ugyanis mi hajlamosak vagyunk egyértelműnek tekinteni olyasmiket, ami másnak egyáltalán nem az. Erre a lányom hívta fel a figyelmemet, amikor mind odáztam a tükörtojás beblogolását, holott a lányom elkészítette, szépen tálalta és le is fotózta. Valamitől mégsem akartam beblogolni, gondolván, ez annyira egyszerű, mit mondanak a többi bloggerek. De aztán a lányom győzött meg azzal, hogy kifejtette, nekem nem a többi bloggernek kell írnom, hanem az olyan fiataloknak, mint ő, illetve főleg azoknak, akiknek nincs lehetőségük az édesanyjuk mellett megtanulni főzni. Tökéletesen meggyőzött és lényegében azért írtam, mert arra gondoltam, Te is úgy gondolkodsz, mint én. Örülök, hogy kiegészítetted a bejegyzést. :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Aliz! Én sem a mostanira értettem a hiányosságaimat, hanem a közel jövőben, mivel egy kívülálló másképpen látja és ítéli meg a dolgokat, mondjuk mint én, mert nem veszem észre. Én is blogoltam már a fiam főztjét, pedig morfondiroztam rajta, hogy nem illik, de miért nem?? ha oda írjuk, mint te is hogy az a gyerekeink munkája.Abban teljesen igazad van, hogy az utánpótlásnak kell tanulniuk a mi begyakorlott munkáinkból.Legalábbis valamennyi hasznot elsajátitsanak belőle, akiknek nincs módjuk másképpen tanulniuk, pl.mint ahogy írtad, az édesanyjuk mellett.Köszönöm, hogy megosztottad velem a gyakorlatias gondolataidat. Annyit azért elárulok, hogy nem gondoltam arra, hogy a fiatalok, - mondjuk - az én blogomból főzne. Erre írtam, a hiányosságot. Tudnod kell, hogy nem vettem rossz néven.:))

    VálaszTörlés