2012. január 26., csütörtök

Mákos pite meggylekvárral

Ezt a finom és olcsó mákos pitét a Mindmegette.hu oldalról másoltam és készítettem el.

                                                                                                         




Először a tölteléket készítjük el: 
15 dkg cukor, 15 dkg darált mák, 15 dkg liszt, 1 cs. sütőpor, 1 tojás, 1,5 kanál zsír, 2 dl tej.
A cukrot, a tojást, és a zsírt kikeverjük, beletesszük a sütőporral elkevert lisztet, mákot és a tejet.

A tésztához: Előmelegítjük a sütőt 160 fokra.
2 evőkanál zsír, 1 egész tojás, fél cs.sütőpor, 1 marék cukor/én porcukrot használtam, 30 dkg liszt. Meggylekvár.
A tésztához valókat összegyúrjuk, elfelezzük, kinyújtjuk az egyik felét és tepsibe tesszük. Vékonyan megkenjük meggylekvárral és erre öntjük a mákos tölteléket. A másik kisodort tésztalappal befedjük. Lassú tűznél sütjük. Kihűlés után porcukorral megszórjuk. 
Én egy 23x33-as tepsiben csináltam, de ennél kisebb tepsi kell, mert a tészta nem igazán lett tepsi nagyságú.
A széleken csak máktöltelék van, de az a legfinomabb.
Azt írja a recept, hogy vékony lekvár legyen, de nyugodtan jó ujjnyi vastagon megkenhetjük.
A sütési idő:  kb. 40 perc, de ez sütőként változó.

Megjegyzés: Tejjel,teával, v. kakaóval, mert kissé porhanyós!!!

6 megjegyzés:

  1. Jó kis mákos süti, kénytelen leszek sütni én is mákost!!!!

    VálaszTörlés
  2. Szeretnék átadni Neked egy díjat! Nézz be hozzám kérlek! :)

    VálaszTörlés
  3. mellisina2!
    Köszi! Ha lehet akkor tejjel, v. teával, mert kicsit porhanyos.:)

    VálaszTörlés
  4. Csilla!
    Köszönöm, hogy megtiszteltél ezzel a díjjal!:))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz kisazzal a rengeteg mákkal, imádom:) Akkor ez olyan omlós tészta szerű ugye? Nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  6. trollanyu!
    Ez egy nagyon egyszerű tészta, és nagyon finom, de a töltelék egy kicsit omlós száraz lett. Ha legközelebb elkészítem, én kifogom egészíteni egy kis lekvárral, vagy talán tejföllel a tölteléket. Pontosan betartottam a receptet, nekem így sikerült. És ami fontos, házi zsírral készült, a tészta is és a töltelék is. Ha kisebb tepsiben készül, még vastagabb lett volna a töltelék.:))A tészta nem szakad nyújtásnál, jó kis anyag.:)

    VálaszTörlés