2012. február 3., péntek

Londoni szelet

Barátnőmnek készült, de sajnos nem jutott el hozzá. Nagyon hasonlít a Mágnás diós pitéhez.

32 dkg liszthez 1/2 csomag sütőport 1/2 csomag vaníliás cukrot adunk, 20 dkg vajat, 9 dkg porcukorral, 4 tojás sárgájával elkeverünk. Hozzágyúrjuk a lisztet. Tepsibe helyezzük. Tetejére barackízt teszünk /én eperlekvárt kentem rá/ . Majd 20 dkg darált dióból, 32 dkg porcukorral 4 tojás felvert habjával, reszelt citromhéjjal masszát készítünk és az ízes tésztára kenjük. Közepes 160 fokos tűznél sütjük. Én a töltelékhez 30 dkg diót és 30 dkg porcukrot használtam, és fél citrom és narancs levet is belekevertem. A tepsi méret: 33x27 cm. Nagyon finom vendégváró sütemény.:)) A mákos zserbóról nem készült felvétel. A Londoni szelet egy nagyon régi kolléganőmtől származik, és már egyszer már felkerült a blogomba.

18 megjegyzés:

  1. Igazán szorgos nagyi vagy, ennyi finomságot sütsz a családnak:) Nagyon finom lehet a londoni is meg a mákos muffin is, főleg, mert én mák és dió rajongó vagyok:)

    VálaszTörlés
  2. Hű, de finom sütit készítettél! Már mentem is. :)
    Szegény barátnőd, biztosan sajnálja. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra! Köszönöm!
      Hát én is nagyon sajnálom, mert szereti a nassolos dolgokat, és tudom, hogy amikor nagyon beteg az ember, még megmozdulni is képtelen. Milyen jólesik a kész dolgokhoz hozzá nyúlni.

      Törlés
  3. Ez nagyon finom lehet, ennyi diótól. :) Még nem sütöttem, de Mágnás dióst sem. Nem is tudom, melyik az, úgyhogy most mindjárt utána járok. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla! Köszönöm!
      Fiam is azt mondja, hogy a dió a lényeg. Dió-dióval.
      Mind a kettő könnyű és egyszerű süti:))

      Törlés
  4. wanna!
    Szívesen. Én meg köszönöm, hogy emlékszel erre a sütire. Nem ilyen vastag a töltelék, csak én meg turbóztam. Vékony téglalap alakúra kell vágni, és akkor néz ki úgy mintegy rúd. Biztosan sikerülni fog, nagyon egyszerű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi baj, nem gond, megesik mindenkivel.

      Törlés
    2. Kedves wanna! Nagyon röstellem, most azon ügyködök, hogyan tudnálak vissza csempészni. De nem jön össze:( Még egyszer, neharagudj!!!!!

      Törlés
  5. Kedves wanna, elnézésedet kell kérnem, hogy véletlenül kitöröltem a megjegyzésedet, az enyémet akartam, mert előbb trollanyunak szerettem volna válaszolni, és az én megjegyzésem helyett a tiedet töröltem.:((Bocsi. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. trollanyu!
    Köszönöm! Igyekszik az ember-lánya, most van a diószezon ideje, még nem száradt ki annyira,mindig frissen töröm és pucolom.Még vár egy zsák rám, amit aztán majd a fagyasztóban fogok tárolni.
    Mákom meg van mert karácsonyra kaptam egy csomót a barátnőmtől, akinek sajnos nem tudtam eljuttatni a sütiket.

    VálaszTörlés
  7. Jaj de jó, hogy meg is sütötted, pedig megtaláltam ám!! :))

    VálaszTörlés
  8. Szia!

    Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

    Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

    Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek írj az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Miner.hu!
      Köszönöm, ez igazán megtisztelő!:) Jelentkezni fogok.:))

      Törlés
  9. Barbi!
    Megsütöttem, mert már olyan régen készítettem, hogy szinte elfelejtettem, a Te Mágnásod ihletet az újra elkészítésében.:))

    VálaszTörlés
  10. Nagyon finom sütit készítettél! Ismerem! Sok sok dióval! Yammmy!

    VálaszTörlés
  11. Juci!
    Köszönöm! Én is úgy vélem, hogy ennél a sütinél a dió dominál. Nálunk most nem csak mák, de diómérgezés is van.:))

    VálaszTörlés