2012. március 11., vasárnap

Sajtos-besameles rakott tészta és Tiramisu

Szombaton készítettem  ezt a finom rakott tésztát. Persze nem csak ezt, hanem "átmentem gyorsbüfébe", annyi mindent csináltam, - gyorsan - :) Szombaton délután jöttek a gyerekek, előtte elmentek egy biciklitúrára, így jó éhesen kerültek hozzám. Mivel a két unokám itt maradt, így sütésről sem maradhattam le.
Ráadásul Tomi napra fiam kedvencét készítettem - Tiramisut - :) Ebből mi nem ettünk, mivel felnőttek részére készült, alkohollal-:)



Készítettem még húsgombócot savanyú káposztával, paradicsomlevest, krumplis pogácsát, kakaós csigát és vastag mákost/Évától/. Majd ezek is sorra kerülnek.:)

A sajtos tésztánál, 10 dkg vajból, 10 dkg lisztből, bő 1 liter tejből besamelt főztem, sóval, borssal, átnyomott 3 gerezd fokhagymával, szerecsendióval fűszereztem. 1 rúd natúr krémsajtot is tettem bele, és 10 dkg reszelt trapistát. Közben kifőztem 1 cs /500 gr/ spirál tésztát. Leszűrtem, de nem szárazra, hanem jó nedvesen, hogyha a besamellel összekeverem, szaftos maradjon. A mártással összekevertem, és egy 450 gr-os tejföl felét is összekevertem a tésztával. Kivajazott nagy jénai tálba simítottam, meglocsoltam a maradék tejföllel, majd reszelt sajttal bőven megszórtam. Előmelegített 180 fokos sütőben , kb. 45-50 percig sütöttem. A sütőt visszavettem 170 fokra, hogy a belseje is áttudjon sülni. Így is nagyon szépen megsült a teteje. 
Tamás napi sütemény : 2 tojássárgáját kikevertem 10 dkg porcukorral, 2 cs. valódi vaníliás cukorral, addig, amíg a tojás  világos vajszínű nem lesz. Hozzáadtam 25 dkg mascarponét, azzal is jól kikevertem. 2,5 dl tejszínt felvertem kemény habbá , majd a mascarponés krémhez kevertem.  2 dl konyakos kávéba mártogattam 2 cs. babapiskótát és rétegesen leraktam. Hűtőbe tettem, hogy gyorsabban kihűljön, mire ideérnek, hogy eltudják vinni. Éppen hogy annyira meghűlt, hogy a kakaót rátudtam szitálni.  
Az ovális jénaim 39cm hosszú,27 cm széles közepén mérve. Úgy jóllaktak, hogy azt mondták, hazafele tolják és nem tekerik a kerékpárt.
Ez egy gitár akart lenni, még fejlesztenem kell a rajz "tehetségemet",mivel a fiam gitáros. De azért megdicsérte, hogy milyen klassz gitárt kapott,csak kár, hogy a húrok hiányoznak róla. Viccet félretéve, tényleg nem volt időm ezzel pepecselni. Meg ígértem, hogy a következő jobb lesz.:):):) A tiramisut sajnos át kellett kanalazni műanyag dobozba, mert biciklivel nehéz lett volna a tálat szállítani.

2 megjegyzés:

  1. Boldog névnapot! :) Imádjuk mi is a Tiramisut, már nagyon régen készítettem, a nagyon magas szénhidrát tartalma miatt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, köszönöm!
      Én sem sűrűn készítem,de attól olyan finom, hogy csupa szénhidrátot tartalmaz.

      Törlés