2012. március 22., csütörtök

Sült oldalas - hagymás krumpliágyon

Ez a tányér étel vasárnapi napon készült. Amikor is a leves is, de abból csak a főzés kezdetét tudtam lekapni.Még egyedül voltam és ráértem. De aztán berobbantak a gyerekek, - nem volt megbeszélve, hogy jönnek - így a húslevesen kívül még nem készült más. Úgy volt, hogy kirándulni mennek egész napra, a csodálatos időt kihasználva, de a fiamnak két koncertje is volt, fáradt és kialvatlan, így csak a Városligetbe mentek   kerékpárral.  Gyorsan kifőztem a levestésztát, és már tálaltam is nekik, és megették az összes levest, úgy, hogy hírmondó sem maradt belőle. A levesben oldalast főztem, amiből aztán sült oldalas lett. De közben már megsütöttem 13 db sós palacsintát, a spenótos töltött palacsintának. De mivel a levesen kívül még nem készült el más, így megették a sós palacsintát mogyorókrémmel. Kicsit pihentek, aztán mentek haza. Én meg folytattam a további főzést, ahol abbahagytam.
/Ez a szép színes  felvétel a telefonomról készült, ami visszaadja a színeket, de a fényképezőgépem, ő a sápkóros/

A leveshez az oldalast megmostam, oda tettem annyi vízzel ami ellepte, felforraltam, míg az összes habja elő nem jött. Akkor leöntöttem róla a habos vizet, leöblítettem a húst, és újra oda tettem hideg vízzel, de most már végleg. Jól bezöldségeltem, fűszereztem, és puhára főztem.
Még vasárnap este, Pavlova tortámat is megsütöttem, és reggelig hagytam teljesen kihűlni.

A levesben főtt oldalast fokhagymás fűszerkeverékkel, sóval,és borssal  megszórtam. Kb. 1,5 kg burgonyát meghámoztam, karikára vágtam. 4- fej vöröshagymát és fokhagymát karikára vágtam, és belekevertem a sóval,borssal, majorannával, olajjal összekevert krumplival. Zsírozott tepsibe terítettem, ráhelyeztem az oldalast, és aláöntöttem másfél deci fehérbort. Alufóliával letakarva, 30 percig pároltam, majd a fóliát levéve pirosra sütöttem.
Csalamádéval tálaltam, de már csak vacsorára.
Az oldalasból így lett két tál étel, amiből mi a kisebbik fiammal, csak a sült oldalast élveztük, leves híján.
De viszont az unokáim most az egyszer nem reklamáltak, hogy zöldség is került a tányérjukba, olyan jó ízűen ették,  hogy repetáztak belőle. Hát, kell ennél több..............
Mennyit tesz egy kis napsütés, biciklizés. / Csak ma értem rá feltenni, mivel lefoglalt a tortám./
/Ezt a fakó képet pedig a fényképezőgépem produkálta/

2 megjegyzés:

  1. Én is jóízűen megenném!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska! Hát az biztos, ha a sült oldalas fűszerezése jól el van találva, akkor nem lehet megunni!:))

      Törlés