2012. július 28., szombat

Cukkinicsónak fűszeres rizses-túróval - hagymás majonézes burgonyával

Két hete hoztak a gyerekek a telekről többek között cukkinit is. A nagyobbakból készítettem a töltött cukkinicsónakot.

Hozzávalók: 2 db közepes cukkini + egy kisebb maradék a töltelékbe
                            25 dkg túró/ de a legjobb a juhtúró, de az most nem volt
                            egy másfél decis bögre rizs
                            2 egész tojás
                            piros fűszerpaprika
                            oregano, borsikafű, ételízesítő, frissen őrölt bors, 
                            1 csokor petruska
                            1 fej vöröshagyma
                             fokhagyma ízlés szerint
                             zsiradék
                             tejföl, reszelt sajt
szombat-vasárnapi ebéd 

Hagymás majonézes burgonya: 
 Kb. 1- 1 1/2 kg burgonya, 1 nagy fej vöröshagyma, két evőkanál 10 %-os ecet, babérlevél, kb.8 dkg kristálycukor, egész bors, és ízlés szerint majoranna. 1 nagy pohár tejföl, majonéz. Az ecet helyettesíthető alma,bor,tárkony stb. ecettel.

A burgonyát alapos mosás után, héjában feltettem főni, ha kihűlt hámoztam, 
apró kockára vágtam. 3 dl vizet , cukorral, fűszerekkel alaposan összeforraltam. Levettem a tűzről és beleöntöttem a két kanál ecetet. Még azon forrón a felszeletelt vöröshagymára öntöttem leszűrve. Rövid állás után a hagymás ecetes vizet a burgonyára öntöttem. Természetesen a sót nem felejtettem ki. Amikor teljesen kihűlt, leszűrtem. Egy nagy pohár tejfölt majonézzel simára kevertem és a leszűrt burgonyával alaposan összekevertem.Tálalásig alaposan lefedve, hűtőben tárolni.

A megmosott szárazra törölt cukkiniket kettévágtam, belsejüket kikanalaztam, majd megkentem margarinnal.



A túrót összetörtem villával, a rizst megfőztem, hűtöttem, a vöröshagymát apróra vágtam zsiradékon dinszteltem, a fokhagymát présen a hagymához adtam és kihűtöttem. Amikor minden kihűlt a túróval összekevertem,a kis maradék cukkini darabot felkockáztam és a túrós-rizshez adtam, fűszereztem. A kivajazott cukkiniket megtöltöttem, vajazott tepsibe téve tejfölt simítottam a tetejükre, majd kevés vizet aláöntve előmelegített sütőben 180 fokon kb. 40 percig sütöttem. A reszelt sajtot a sütés befejezése előtt szórtam a tetejére, de így is kissé megpirult.

Saját részemre koviubival és paradicsommal is fogyasztottam.
A cukkinit nem kell meghámozni, mert gyenge a héja.

7 megjegyzés:

  1. Guszta lett ez a cukkini csónak. Egyébként épp ma vettem túrót, s tejfölt, sajt van itthon. Ugyanis a kertünk ontja a cukkinit, s én a cukkinit most nem rizses darált hússal, hanem túróval akarom megtölteni. Rizst nem teszek bele Néhány nap múlva felteszem. Holnap, egy töltött karalábé lesz műsoron, egy ideje már várakozik a hűtőben. Ha van kedved nézd meg őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hobbychef, köszönöm! Sajnos én nem tudok a telkünkön tartózkodni az allergiám miatt, de a zöldségfélét utánam hozzák. Nálunk is minden évben szépen terem a cukkini.
      A töltött karalábédat megnézem, mert én is szeretnék készíteni.:)

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett ez a töltött cukkini, imádom a cukkinit,ha hűvösebb lesz,elkészítem!!!!Guszta!!A majonézes burgonya is kedvencem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, a töltelék nagyon jól sikerült.A cukkini meg jöhet bármilyen formában, a kedvenc zöldségem. Készítsd el, megéri.Puszi:)

      Törlés
  3. Finomnak néz ki, ráadásul egyik kedvencem a cukkini, bele is csempészem, amibe csak tudom:)

    VálaszTörlés
  4. Tücsi! ez nagyon guszta. Még túrós töltelékes változatot nem is hallottam. Nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla! köszönöm! Nagyon jóízű lett a túrós töltelék, bár juhtúróval még
      ízletesebb lett volna.

      Törlés