2012. szeptember 21., péntek

Őszi szilváspite

Nem ezt a sütit szerettem volna elkészíteni, hanem Timi egyik finom kavarósát, de a süti nem ír zsiradékot, így nem azt hanem olyat sütöttem, amiben van zsiradék.  Anyámra való tekintettel, mivel ő nem szereti azt a sütit, ami nem tartalmaz zsiradékot, annak a tésztáját száraznak tartja. Ez viszont igaz, mert több napig is lágy marad a tészta. Ez a mi saját családi tapasztalatunk.
20 dkg margarin olvasztva, langyosra hűtve.
25 dkg porcukrot, 3 egész tojást, 2 dl tejfölt, 1 van.cukrot, 1 citrom reszelt héját, 1 csipet sót, 1 sütőport,  alaposan kikeverni. Most beleöntjük a kihűlt margarint v. vajat, jól belekeverjük. 
25 dkg lisztet apránként hozzákeverjük.

Kivajazott tepsiben  25x33 cm, beleöntjük, majd a kimagozott kockákra vágott és barna cukorban megforgatott szilvát bőrével lefelé kirakjuk a tészta tetején.
Előmelegített 180 fokos sütőben pirosra sütjük. Kb. 30  perc.
Még melegen megszórtan porcukorral, amint a képen is látszik, kicsit ráolvadt.

Meggyel szoktam készíteni, de szilvával is isteni finom, mert nagyon jó ízű szilvát kaptam.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Látszik hogy jó puha a tésztája! Szoktam én is ilyen pitét csinálni de még szilvával nem próbáltam eddig pedig nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva!
      Köszönöm!
      Anyu szerint is nagyon finom, a tészta omlós, a gyümölcstől szaftos.

      Törlés