2012. november 11., vasárnap

Karfiolkrémmel töltött szezámmagos diós panírban rántott palacsinta - krumplipürével


A  még megmaradt adagból készült a  felvétel, mert a vendégség alatt nem ez volt a lényeg. De jó, hogy maradt, mert van mit feltenni.

Kisütöttem 14 db sós palacsintát, óriás palacsinta sütőben.

Egy fej karfiolt megmosva, rózsáira szedve, vegetás vízben puhára főzve, leszűrve.
Elkészítjük a besamelmártást: 5 dkg vajon megfuttattok 5 dkg lisztet, mikor kihabosodott, hozzáöntöm részletekben a forró 1/2 l tejet, és teljesen simára főzöm. Ízesítem  sóval, borssal, szerecsendióval,  10-15 dkg trapistasajttal és 1 rúd medvekrémsajttal. Mikor a sajtok teljesen elolvadtak benne, belekeverem  a karfiolt. Ha szükséges még utána fűszerezni,bátrabban borsózni.
A kihűlt karfiolos mártással megtöltöttem a palacsintákat, két oldalukat is behajtva feltekertem, majd lisztbe, tojásba, és a zsemlemorzsába diót és szezámmagot tettem, és abban fejeztem be a panírozást. Közepesen forró olajban szép pirosra sütöttem.  Én összetűztem a feltekert palacsintákat fogpiszkálóval, hogy ne nyíljon ki.
Krumplipüré és hagymás törtburgonya készült köretnek. Savanyúságnak, almapaprika volt.



2 megjegyzés:

  1. Érdekes recept, nagyon finom lehet! :) Férjem nagy karfiolrajongó, lehet, hogy meglepem ezzel a fincsi palacsintával! :)

    VálaszTörlés
  2. hankka! Köszönöm, tényleg nagyon finom, és nyugodtan lepd meg a férjed, nem fog csalódni. A dió és szezámmag panír része a finomságnak!

    VálaszTörlés