2013. március 1., péntek

Lekváros bukta

Ezt a fincsi lekváros buktát az - egy pici ez pici az - blogjában találtam, és úgy készítettem el, ahogy leírta:
25 dkg rétesliszt
25 dkg sima liszt
3 dl tej, 1 tojás, 3 ek. cukor +  1 kk. só + 8 dkg vaj + 3 dkg élesztő , gépbe pakolni, a vaj kivételével. A vajat csak akkor ha már összeállt a tészta. Duplájára keleszteni.
Sodorni, kockára vágni, kemény lekvár bele, feltekerni. Nekem sárgabarack dzsemem volt, ami sütés közben egy kicsit kifolyt.
Úgy néznek ki mint a meztelen csigák.....:-))

Tepsibe szorosan egymás mellé helyezzük, duplájára kelesztjük. Lekenni olvasztott vajjal. Előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.  


- ebből a mennyiségből 18 db lett -

Fánk helyett buktát sütöttem, unokáim kérésére.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, belülről is!Finom lehet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Annyira finom volt, hogy újra készítek, és több lekvárt teszek bele, pedig ebbe is tettem bőven, csak egy kicsit kifolyt.

      Törlés
  2. Nagyon szépek lettek, finomat sütöttél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli!
      Köszönöm, és nagyon finom volt, még másnap is.:-))

      Törlés