2013. március 18., hétfő

Túrós bejgli

Túros táskának indult, de olyan lágy lett a töltelék és nem akartam több búzadarát beletenni, nehogy kemény legyen a töltelék, így bejgli forma lett belőle:-)

Hozzávalók:
1/2 kg sima liszt
1 cs szárított élesztő
3 dl tej

6 dkg olvasztott vaj/margarin
10 dkg porcukor
2 tojás sárgája


Töltelék:
1/2 kg túró
a túró nedvességének mértékéhez búzadara
2 jó evőkanál tejföl
1 cs Bourbon vaníliás cukor

cukor ízlés szerint, mi édesen szeretjük
3 tojássárgája

Az  élesztőport 1 dl tejben kevés cukorral, 1 kanál liszttel felfuttattam. Robotgép táljába pakoltam mindent  és  jól összedolgoztattam.A végén az olvasztott margarint kézzel dolgoztam bele és  kézzel is alaposan megdolgoztam. Egy órát pihentettem.  Átgyúrtam, téglalappá nyújtottam, megkentem kihűlt olvasztott vajjal, hogy a túró töltelék rátapadjon, majd rákentem a túrótölteléket, és megpróbáltam szorosan feltekerni, ami persze nem igazán sikerült. De végül mégis csak lett belőle bejgli forma.  Fénykép is készült, de valamiért elvesztek a gépemről, így csak a szeletek maradtak meg. Két gyönyörű rudam lett és teljesen kitöltötte a tepsit. Olvasztott vajjal lekentem a rudakat és 30 percig pihentettem még. 170 fokon előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt pirosra sütöttem. Nem azért........, de nagyon finom lett! :-))






6 megjegyzés:

  1. Érzem az illatát...Csináltam már én is.... jó hogy eszembe jutattad.megint...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Az igaz, hogy nem bejglinek készült, de nem bántam meg, mert még finomabb lett talán mint batyunak!:-)

      Törlés
  2. A tészta nálam majdnem mindig lekváros bukta, vagy az ostoros kalács tésztája.... még sosem csalodtam...és egyszerű.... No a túró már megvan....mióta láttam ezt ennék...Jaj nekem......

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ostoros kalácsot még nem készítettem, de azt is beiktatom a sok megsütni való közé.... húúú annyi van már.... én az összenőtt lekváros bagyuidat kívántam meg!!!!

      Törlés
  3. Ha szeretitek, próbáld ki az almás kalácsot...isteni..Most megnéztem a túrós batyum recijét, én oda is irtam, kevés a cukor a turóhoz.... .és a túrós rózsa is megér egy -két pillanatot... huha... de finom az is... variáltam túró helyett vaniliás pudinggal...Napokba jutott eszembe egy régi pecept, még kicsi volt az unokám sokszor csináltam....tán elő kéne vele rukkolni... össze kellett állitani és sütni , de én a sok tartositó végett nem bírtam megenni... Nem nagyon láttam, hogy valaki mostanába elkészitette volna, de nagy sláger volt...Felcsigáztalak egy kicsit??????IGGEN és a csiga is isteni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony felcsigáztál...... utána fogok nézni, de már csak holnap, és akkor majd barangolok nálad. Köszi, hogy felhívtad a figyelmemet, mert most olyan kelt tésztás időszakot is élünk.:-)) Szép estét!!!

      Törlés