2013. április 24., szerda

Krumplis pogácsa, cukkinis burgonyás placsi és egy nem igazán "okés" piskótatekercs


Először is a piskóta tekercsemmel kezdeném, mert az bizony nagyon nem sikerült. Nagyanyó lisztből készült, aminek a minőségében nem kételkedtem, de használat során kiderült, hogy az bizony kukoricaliszttel van keverve. De ez már csak sütés után derült ki, mert igencsak masszív lett a tésztám. Nem figyeltem oda, hogy a liszt sárgás színű volt.  Nehéz volt feltekerni és lekvártöltés után viszont az újratekerésnél már csak törött. Határozottan ellenálló volt a piskóta. 
Mit mondjak?.... nem fogyott el az összes, mert elég sokat kellett rá inni, hogy letudjon csúszni!:-(  Csak azt nem értem, miért nincs a csomagolásra ráírva, hogy kukoricaliszt keverék. Hát ezért olyan lyukas a piskótatekercsem. "de azért túléltük":-))
-nyögvenyelős piskóta-


Krumplis pogácsám jól sikerült; kb. 5-6 szem főtt áttört burgonyából, 1 sütőporból, kb. 15 dkg margarinból és 10 dkg mangalicazsírból, sóból és annyi liszttel amennyit felvett jól összedolgoztam. Kinyújtás után pogácsaszaggatóval cifráztam a tetejét és szaggattam. Tepsibe tevés után addig pihent, míg a sütőt 190 fokra előmelegítettem  -15-20 perc,vagy valamivel több -  majd pirosra sütöttem.


A placsit 1 cukkiniből 3-4 reszelt nyers burgonyából, 2 egész tojásból, sóval, borssal, kb. 20 dkg lisztből és egy pár kanál tejfölből, kevéske tejjel nokedli sűrűségű tésztát kevertem, majd kanállal szaggatva közepesen forró olajban megsütöttem. 


8 megjegyzés:

  1. Mindegyikből jöhet,majd elboldogulok velük!!!

    VálaszTörlés
  2. Kinézetre nem rossz ez a nem okés tekercs, de ha nem fogyott el, akkor tényleg nem lehetett nagyon jó:) A pogi meg a placsi is nagyon jó, még nem hallottam így nevezni:)

    VálaszTörlés
  3. Valóban nem fogyott el, tényleg nem volt jó. Nálunk több neve van mint; placsi, tócsni, prósza.:-))

    VálaszTörlés
  4. A képen nagyon jól mutatnak! Ha figyelmesebben nézem látszanak a kis sárga kukoricaszemcsék. Nem is hallottam ilyen lisztről, hogy vegyítve van. Minden háztartásban kerül néha félresikerült étel is, de attól még elmegy, meglehet enni, nem? :-)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm! Persze, hogy vannak félresikerült, vagy nem "úgy" sikerült étel, azzal nincs is baj, de ezzel a piskótával nem tudtunk megbirkózni...sajnos:-) Csak azért tettem fel, hogy ilyen nem várt "alapanyagok" is előfordulnak, hogy nagyon oda kell figyelni, hogy mit tartalmaz a csomagolás! Ma már semmi sem az ami......

    VálaszTörlés
  6. Nézz be hozzám, egy díj vár rád!

    VálaszTörlés
  7. Olgis, köszönöm, megyek hozzád!:-))

    VálaszTörlés