2013. december 2., hétfő

Csokis pöffetegem - az első - :))

 Végre elkészítettem az első csokis pöffetegemet.  Persze ez még nem az igazi, mert nem volt itthon 70 %-os csokoládém. De találtam 2-x5 dkg-os Boci étcsokit, amiről kiderült, hogy csak 54 %-os. A másik étcsokim csak 50 %-os volt. Ez nem is volna baj, de hiányzott a sütiből az a keserű aroma íz, amit egy jó fekete étcsoki tud adni. Nem jutott eszembe, hogy holland kakaót keverjek hozzá.  37 db lett abból a mennyiségből amit  Gabriella blogjában talált csokis pöffeteg recept alapján készítettem. 

Hozzávalók:

10 dkg puha vaj, 20 dkg kristálycukor, 2 egész tojás, 20 dkg Boci étcsoki, fél kk.fahéj, 2 ek tej, 1 cs vaníliás cukor, 1/2 cs sütőpor, 25 dkg finom liszt.

+ a hempergetéshez porcukor

Én a vajat gőz felett az apróra vágott csokival megolvasztottam. Amíg olvadt kimértem a lisztet a sütőporral, előkészítettem a fahéjat a tejet  a vaníliás cukrot,   a kristálycukrot és a megmosott tojásokat. 
Mikor a csoki is felolvadt, hagytam hűlni, utána robotgéppel a liszt kivételével belekevertem mindent, jó alaposan kidolgoztam. Majd hozzáadtam a lisztet. Mikor összeállt, folpackba csomagoltam és egész éjszakára másnap délig a hűtőben pihent. 


Másnap  vagyis ma a hűtőből kivéve egyforma darabokra felszeleteltem és gombócokat formázva jó vastagon meghempergettem a porcukorban. 

Sütőpapíros tepsibe egymástól kissé távol tettem, mert sütés közben terjeszkednek.  170 fokra előmelegített sütőben  - légkeverés - 12 percig sütöttem. De legközelebb ha készítek elég lesz a 10 perc. Tényleg nem szabad tovább sütni!  Finom jó kis vendégváró sütemény is! :))

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek:) Rég nem készítettem, de ha sütök 1 adag pillanatok alatt eltűnik:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Erzsébet! Tegnap dél körül készült, de ma már semmi nincsen belőle. Azt mondta a menyem, hogy nagyon finom, pedig már csak az utolsó 2 db maradt neki. Kárpótlásul kaptak birsalmasajtot.:))

    VálaszTörlés