2013. december 4., szerda

Túrós pite


A túrós sütemények az egyik kedvenc sütink, bármilyen formában jöhet, és remélem nem unalmas, hogy pite formájában készül mindig - majdnem mindig - :)

Ez a süti "Túrós desszertek" sütifüzetből való, csak én nem tettem rá citrommázat.

Hozzávalók:

40 dkg liszt
25 dkg margarin
10 dkg cukor 
1 kanál tejföl
2 tojássárgája
1 késhegynyi sütőpor
csipet só

Töltelék:

1 kg friss tehéntúró
20 dkg cukor (én kristálycukrot használtam)
3 egész tojás
5 dkg vaj
10 dkg mazsola (aszalt sárgabarackot kockáztam a töltelékbe)
1-2 kanál dara (nekem kellett még + 2 kanál darát hozzátennem)
1/2 citromhéj (egész citrom héját használtam, ugyanis kaptam kezeletlen citromot)

Ha esetlen valaki citrommázzal akarja készíteni:

30 dkg cukor
1/4 citrom leve
2 dkg vaj

Én előbb a tölteléket készítettem el a tojásfehérje kivételével, hogy a dara egy kicsit tudjon duzzadni benne. Ha elkészültem a tésztával, a felvert tojásfehérjét is a túróhoz kevertem.


A tésztához való anyagokból linzertésztát készítünk, 2 részre osztjuk,  vékonyra kinyújtjuk. Az alsó lapot valamivel nagyobbra nyújtjuk, hogy a tepsi oldalát is kibélelhessük. A tésztát darával megszórjuk és rásimítjuk a tölteléket, majd ráfektetjük a másik kinyújtott lapot.Tetejét villával megszurkáljuk. Előmelegített 160 fokos sütőben kb.35-40 perc. Világosra sütjük. Kb. 25x34 cm tepsi.
Egy kiadós leves után, nagyon jól jön egy túrós süti.:))


4 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak néz ki és sejtésem szerint, a gyerekek hamar felfalták ;-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm csipike! Gondolom igen, mert én csak becsomagoltam és már nem láttam, hogy mit művelnek vele.
    De ami itthon maradt azt a fiammal felfaltuk! :-)

    VálaszTörlés
  3. Finom lehet, a citrommáz is jól illene a túróhoz... Mindenképpen finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, és mi nagyon szeretjük a túrós sütiket. Legközelebb citrommázas lesz. Úgy lesz az igazi!:)

      Törlés