2014. február 25., kedd

Filézett pontyszeletek Geri módra

Az omlós finom ponty szeletkék a Dunából kerültek az asztalomra. Asztal előtt a nagyobbik fiam fogta, imád pecázni és a 9 éves Viktor unokám is. A zene, a hegymászás, bicikli kirándulás, a gasztronómia, vegyészet a kedvenc hobbijai. És már az unokám is követője, de, akiből úgy néz ki, hogy főfoglalkozásnak atléta lesz. Megyei döntőben a csapatuk aranyérmet nyertek, és ő külön magas dicséretben részesült a fantasztikus tornász munkája miatt. Főleg gyűrűn. Büszke az egész család és még külön az én nagyanyai szívem. 

E kitérő után folyt.köv. a nagy fiam kifogta, a kisebbik megsütötte, mi pedig megettük.




A filézett, jó alaposan beirdalt szeleteket sóztam, borsóztam. Olajozott tepsire helyeztem. Ennyi volt az én hozzájárulásom ehhez a finom ebédhez, ja és a  mosogatás!!! A filézés és a beirdalás nem az én érdemem, hanem aki kifogta. 


Kisebbik fiam Gergő is a gasztronómia kedvelője. A  pontyszeleteket fűszerezte még kakukkfűvel, oregánóval, csak annyira, hogy ne nyomja el a hal finom ízét. Paradicsomot, vöröshagymát, snidlinget, kétféle színű paprikát felszeletelve középre pakolta a halszeletek közé. Olajjal meglocsolta, felöntötte fehérborral és fóliával lefedve 200 fokon majdnem puhára párolta. Paprikás fokhagymás tejföllel ( a fólia levétele után) vastagon megkente és most már takaró nélkül pirosra sütötte.  Főtt-fűszeres burgonyát készített hozzá. 

Nagyon ízletes finom, és a szálkák szinte eltűntek, olyan szuper volt az irdalás. :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése