2014. február 6., csütörtök

Gyümölcsös-diós tejfölös piskóta (2 adag lesz belőle)


A maradékok hasznosítása egy gyors sütemény készítéséhez. Mivel volt maradék teában áztatott aszalt sárgabarackom, pirított apróra vágott dióm, pár kanál maradék sárgabaracklekvár, és egy megbontott cseresznyebefőttem, meggybefőttem. 



Ez a recept már többször szerepel a blogomban.



sajnos a szeletképek nem valami tökéletesek, mindig ilyen homályosak lesznek, ha fényképezőgéppel készítem



20 dkg margarint felolvasztunk és hűlni hagyjuk.
25 dkg porcukrot, 3 tojást, 2 dl tejfölt, 1 vaníliás cukrot, 1 citrom reszelt héját, 1 csipet sót, 1 sütőport együtt kikeverünk. Beleöntjük a már kihűlt margarint, és a 25 dkg lisztet apránként hozzáadjuk. 
ez a meggyes változat


Két kb. 30 cm-es sütiformát margarinnal kikenünk, (nem fontos kihinteni liszttel v. zsemlemorzsával, én kihitettem)  a tésztát elosztva beleöntjük. Nekem egy pite sütőformám és egy négyszög alakú tepsi lett (27x35 cm) de valamivel kisebb jobb lett volna, mert így nagyon vékony lett.  Meglocsoltam (elosztva a két formára) sárgabaracklekvárral, aszalt barackkal amit apró kockára vágtam, a darabos dióval és a cseresznyebefőttel. 


Előmelegített 190 fokos sütőben nem olyan pirosra sütni mint én hanem egy kicsit halványabbra. Vigyázni kell mert nagyon hamar elkészül. Kb. 10 - 15 perc. 
Ha egy tepsibe tesszük bele a  tészta mennyiségét akkor az vastag lesz, és nem lesz olyan finom, lágy mint ha két formában sütnénk. 

cseresznyés változat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése