2014. február 28., péntek

Vegyes zöldségleves + kelkáposzta főzelék feltét nélkül


Nyári saját termésű 40 dkg lefagyasztott vajbab, 2 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 2 szál zeller zöld, egy kis zellergumó fele, és egy darabka szintén lefagyasztott karalábé, 1 cs. petruska, fél paprika, fél paradicsom,  egy kis fej vöröshagyma, és 3 gerezd fokhagyma.
Galuska: 1 tojásból
A zöldsége tisztítása és darabolása után feltettem főni másfél liter vízben, amikor a zöldség már majd nem puha, belevagdostam a zeller zöldet. Fokhagymás-petrusos, pirospaprikás rántást készítettem, berántottam vele a levest, és az amíg elkezdett újra forrni, bekevertem az 1 tojásos galuskát és forrástól beleszaggattam a levesbe. A rántással,galuskával készre főztem. 

Leves után kelkáposzta főzeléket főztem. 

Fél fej kelkáposzta, apró kockára vágott burgonya, apró kockára vágott vöröshagyma, majoranna, kömény, ételízesítő, őrölt bors, borsikafű. Beáztatott füstölt szalonnabőrkét is főztem bele, ízesítőnek. Amikor már minden megpuhult, fokhagymás rántást készítettem, berántottam, összefőztem. Egy kicsit sok pirospaprikát tettem a rántásba,  kicsit elméreteztem az adagot, így egy piros kelkáposztát kaptam. De az íze az kitűnő volt. 

Én feltét nélkül szeretem, vagy fasírttal, de az nem készült, a fiam virslivel ette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése