2014. március 4., kedd

Kalács

A kalácsot nem csak reggelihez sütöttem, hanem kenyér helyett. Sós kalács, na nem olyan sós, csak annyira, hogy ne édességnek tűnjön. Mindenhez fogyasztható, felvágott, vajas, lekváros,mézes, vagy csak simán tejjel stb. 





Hozzávalók: 1/2 kg sima liszt, 1 cs. szárított élesztő, 2 kockacukor, 3 dl tej, egy teáskanál só, 5-6 dkg olvasztott vaj.


Kenyérsütőgépbe pakoltam a hozzávalókat. Amikor lejárt a kelesztési idő, kiborítottam, kissé átgyúrtam, négyszögre kinyújtottam, háromba vágtam, összesodortam a csíkokat, majd befontam. Vajazott tepsibe tettem, (elfogyott a sütőpapírom) és még 30 percig pihentettem. Sütőbe tevés előtt megkentem meleg olvasztott vaj- és tej keverékével. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 45 percig sütöttem. Sütőből kivéve, megint megkentem olvasztott vaj-és tej keverékével, letakartam 15 perc múlva deszkára borítottam. Letakarva teljesen hűlni hagytam. 
  Olyan hosszú lett a fonatom, hogy ketté vágtam és így két kalácsot kaptam. 


2 megjegyzés:

  1. Ezt a kalácsot megsütöm! Látom nagyon finom!!!

    VálaszTörlés
  2. Finom lett, és jó sokat meg is ettem baracklekvárral és vajjal.:-)

    VálaszTörlés