2015. január 25., vasárnap

Kókusz szelet

Egész héten a beteg unokámra vigyáztam. De a mandarin a narancs és az alma mellett, sütemény is kellett nasinak. Az egyik nasi ez a kókuszos szelet.


Hozzávalók 2 db-hoz: 30 dkg finomliszt - 15 dkg vaj - 7 dkg porcukor - 1 egész tojás - 1 tk sütőpor- csipet só - Töltelékez: 20 dkg kristálycukor - 3 tojásfehérje - 20 dkg kókuszreszelék - 2 ek citromlé - 1 citrom reszelt héja -

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, megformázzuk. Fóliába csomagoljuk és 30 percre a hűtőben pihentetjük.

Ezt követően átgyúrjuk, két részre osztjuk, majd egyenként tepsi hosszúságú téglalappá nyújtjuk. A tészta 60 dkg, így két 30 dkg-os darabot kapunk.
A tészta széleit  felcsavarjuk, hogy pereme legyen, és megkenjük 2-2 ek meggylekvárral.
én eperlekvárral kentem meg a tésztákat, és még 2 evőkanállal többet kentem rá.

A tojásfehérjéhez adjuk kanalanként a citromlét, a cukrot, és kemény habbá verjük.
Belekeverjük a citromhéjat, a kókuszreszeléket, majd a habot elosztjuk a két tésztán.
Én elég vékonyra tekertem fel az oldalakat, egy kicsit többet lehet tekerni, hogy magasabb pereme legyen.
180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük.
    


Még melegen kétujjnyi széles szeletekre vágjuk. 


Nagyon finom és könnyű süti. Arra még figyelni kell, hogyha a hab hamar pirulna, takarjuk le sütőpapírral  a félig kész süteményt. 
Bármilyen lekvárral lehet tölteni. 
Az Erdélyi Konyha Főzőiskolájában találtam rá erre a fincsi receptre. :-)











4 megjegyzés:

  1. Keresztanya sütött hasonlót ünnepekre, csak az diós volt. Jobbulást az unokának! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, azóta már iskolába van!:) Igen hasonló a diós haboshoz. :)

      Törlés
  2. Az ilyen finom sütik csodákra képesek gyógyulás terén :)

    VálaszTörlés