2015. január 10., szombat

Pehelykönnyű túrós pite egy kis változtatással


A túrós pitét nagyon szeretjük, vagyis inkább amiben túró a töltelék. Rátaláltam erre a könnyű, pihe-puha tésztájú receptre az  azotthonizei.blogspot.com/2011/09/pehelykonnyu-turos-pite-html blogban. 


A tésztája a receptben leírtak szerint készült, csak a tölteléket módosítottam. 

Hozzávalók: 30 dkg finomliszt - 4 tojássárgája - 15 dkg margarin - 0,5 dl tej - 1 kk cukor - csipet só

Töltelék az én sajátom, de egyszerű túró töltelékkel is készíthető, vagy Nea blogjában megtalálható a túró receptje is. 

80 dkg túró - 25 dkg kristálycukor - 6 tojássárgája - 2 cs van.cukor - 25  dkg mascarpone - 5 dkg margarin - 1 citrom reszelt héja - 1 cs vaníliás pudingpor



Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk. Közben a szoba hőmérsékletű vajat a tojássárgákkal habosra keverjük. Hozzá szitáljuk a lisztet a felfutott élesztővel és sóval. Alaposan kidolgozzuk, rétes tészta keménységűnek kell lennie.  Két részre osztjuk, az egyik lapot kinyújtjuk és egy 32-22 cm vajazott tepsibe simítjuk.
A rétesliszt senkit ne tévesszen meg, sima lisztből készítettem.  Rétesből pogácsa készült. 


Esti fényben készült, azért ilyen sárga színű.   Reggelig hűtőben pihent.


A töltelék hozzávalóit alaposan összekeverjük (robotgép habverőjével)  és aki szereti, mazsolát  is tehet bele.  Én azért nem teszek bele, mert a gyerekek nem szeretik. A 6 tojásfehérjét kemény habbá vertem és  óvatosan beleforgattam a krémbe.   A tölteléket ráöntjük a tepsiben lévő tésztára, majd a másik lapot is kinyújtjuk és befedjük vele. 3 óra hosszat szobahőmérsékleten hagyjuk pihenni. A 3 órát érdemes betartani.  Ha lejárt az idő 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk, de előtte megszurkáljuk a pite tetejét.  5 perc után levesszük a hőfokot 170-180 fokra és kb. 35-40 percig sütjük. Én 45 percig sütöttem. (alsó-felső sütés) 


Ha félig kihűlt egy tálcára borítjuk úgy, hogy a tészta tetejére borítunk egy sütőpapírt, majd rá a tálca és egy ügyes mozdulattal megfordítjuk a tepsit, persze fogókesztyűvel.   Utána én ügyesen rátettem egy süteményes deszkát és visszafordítottam. Azért, mert én így jobban tudom  szeletelni.  Porcukorral megszórjuk a tetejét. 
Nem azért mondom, de ilyen finom pite tésztát még nem csináltam és nem is ettem. :)
Köszönöm Neának ezt a finom sütemény tésztát!!!! :) A tea melléje gyümölcsös-fahéjas, narancslével ízesítve, nagyon finom ízvilágú. :)


Jó étvágyat hozzá! :-)






6 megjegyzés:

  1. Tücsi, ez nagyon szép lett!!! Az a töltelék mennyeien néz ki, megérte megsütnöd. Az a baj, hogy én nem tudom megkóstolni, pár kockát szépen sorban megettem volna, aztán jöhetett volna a tea ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csipike, köszönöm, igaz, most már lekéstem a küldős válasszal. De legközelebb küldöm.:)

      Törlés
  2. Ó, de csodálatosan szépre sikerültek. A mascarpone talán még finomabbá, lágyabbá is teszi a tölteléket. Épp a napokban gondoltam rá én is, hogy meg kellene sütnöm újra, mert már rég volt nálunk túrós süti. Örülök, hogy ízlett, egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nea, én köszönöm, mert nagyon-nagyon finom lett. És nem szárad ki, hanem könnyű marad a tésztája is. Nagy keletje volt! :)

      Törlés
  3. Imádom a túrós sütiket! Elképzeltem az ízét a hozzávalók alapján- isteni finom lehetett :) A zamatos teát is bevállalom mellé :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, a túrós valami isteni finom - szó szerint - és a teának is különlegesen finom íze van. :) Csak ajánlani tudom az elkészítését! :)

      Törlés