2012. március 6., kedd

Ragu leves - enyhén szólva -


Azért - enyhén szólva - mert nem igen van benne hús. A szűzpecsenyéről lejött  egy kis darabka húsi, 5-6 kockányi és ez a kis füstölt sonka/saját füstölésű/, ebből készült ragunak, ja és egy kis szalonna, de inkább a bőrke része. A füstölt sonkát és a szalonnabőrkét előző nap beáztattam, ázott egész éjjel és még fél nap. Leszűrtem, lemostam, majd odatettem külön edénybe előfőzni.
Két sárgarépát egy fehérrépát egy kis gumó zellert, egy jó darab fás karalábét megtisztítottam, a zöldséget  apró kockára vágtam, a karalábét zellert negyedeltem, egy csöves paprikát félbevágtam, magokat eltüntettem belőle.  Egy nagy fej hagymát apróra vágtam, 4 gerezd fokhagymát átnyomtam.
A szűzpecsenyéről lejövő kevéske  húst apró kockára vágtam, a hagymával együtt olajon megfuttattam, majd bele a zöldségeket, kicsit pirítottam, felengedtem vízzel, beletettem a karalábé-zeller-paprika darabokat. Vegetával, tárkonnyal, borsikafűvel , leveskockával ízesitettem. Mikor félig megfőtt, a leszűrt előfőzött, füstölt sonkát beletettem és azzal is főztem még  egy kicsit. Világos fokhagymás rántást készítettem, nagyon kevés pirospaprikát tettem bele, majd berántottam vele a levest, de előtte 3 evőkanál tejfölt belekevertem a rántásba. Forró leveslével simára kevertem, és bele a levesbe. Két tojásból galuskát készítettem, belefőztem. Snidlinggel  tálaltam. 


2 megjegyzés:

  1. Biztosan nagyon finom lehetett ez a leveske. Nekem általában azok az ételek szoktak a legjobban sikerülni amiket a hűtőben körülnézve "éppenamittalálok" készítek el. Tárkonyt gyerekként nem szerettem, de most lehet kellene tennem vele egy próbát, sokat változott az ízlésem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tündi!
      Finom volt a leves, csak nekem gondom van, hogy a jól kiáztatott és előfőzött füstölt húst nagyon kiéreztem, ez veszített számomra a nagyon élvezetről. Ugyanis nem bírom a füstölt árut, még akkor sem ha saját. Én is "éppenmittalálok" a hűtőben módszerrel főzök. A tárkonnyal nyugodtan próbálkozz, mert én sem szerettem gyerekként, de annál inkább most.

      Törlés