2012. július 22., vasárnap

Gesztenyekrémes Pavlova

Itt van megint a megunhatatlan Pavlova. Egy biztos, hogy a család soha nem fog ráunni!!!!
Gesztenyetekercset akartam készíteni, de mivel a fiam végre a születésnapján/július 18./, évek óta, most először, betudott ugrani erre a napra,  a kedvencét készítettem, csak nem eperrel, vagy kivivel, hanem gesztenyekrémmel.

6 tojásból készült a habcsóktorta. Előző este készítettem el a habcsókot,  hogyha nem érnek rá, legalább az alap időben meglegyen, és legalább utána tudjuk vinni. Ezért már eleve szállító tálcán készítettem el az egész tortát.  Bár most sem volt sok ideje, mert a Balatonon koncerteznek, és egy napra ugrott csak haza. De szerencsémre, volt egy kis ideje beugrani. Így a család feltudta köszönteni a megfelelő napon. Ez minden évben elhúzódik.
Gesztenyekrém: 25 dkg gesztenyemasszát robotgéppel simára kevertem. 
                           Fél liter habtejszínt 10 dkg cukorral, 1 cs. habfixálóval felvertem kemény habbá.
                           3-4 jó evőkanálnyit hozzákevertem a gesztenyemasszához.
                           A habcsóktortát megkentem meggylekvárral, amit egy kevés vízzel higitottam , majd  
                           átforraltam, kihűtöttem.  A lekvár tetején elosztottam a gesztenyekrémet, amit 
                           kiraktam meggyel, rákanalaztam a tejszínhabot.  A hab tetejét kiraktam meggyel, 
                           majd csokireszelékkel megszórtam és színes cukorkákkal díszítettem.  Annyi ideje 
                           volt a tortának, hogy kb.3/4 órát tudott a hűtőben pihenni, hűlni.
Szuper sikere lett!  Még Júlia unokám is nagy élvezettel ette, mivel ő nem szereti a habcsókot, semmilyen formában.  Úgy volt, hogy elviszik, de mégis  úgy döntöttek, hogy egy-egy szeletet itt kóstolnak meg, így aztán nem készült nagy tálalás, hanem a nagy tálcáról került tálalásra. Azt mondták nem kell nagy faxni, az a lényeg ami a tányéron van.

3 megjegyzés:

  1. Tényleg az a lényeg, és a tányéron nagyon-nagyon guszta tortaszelet volt, isteni lehetett! :) Boldog szülinapot utólag is a fiadnak! :)

    VálaszTörlés
  2. hankka! Köszönöm, ez kedves Tőled! Hát igen, guszta volt és isteni finom.:))

    VálaszTörlés