2012. július 24., kedd

Lecsós sertésszelet

Vasárnapi ebédünk ez a finom lecsós sertésszelet volt.  Imádom a lecsót, és legfőképpen nokedlivel, de időnként azért az is uncsi, mivel az elég sűrűn készül. 




Hozzávalók: 4 szelet karaj
                     1 kg paprika
                     3 db nagyobb paradicsom
                     3 nagy fej vöröshagyma
                     3 nagy gerezd fokhagyma
                     csípős gulyáskrém
                     ételízesítő ,frissen őrőlt  feketebors
                     só, piros fűszerpaprika
                     ízlés szerint zsiradék
                     2 dl-s bögre rizs
                     1 dl fehérbor
                     petruska


A megfelelő zsiradék mennyiségen megfuttatom a szeletekre vágott vöröshagymát, megszórom pirospaprikával, rádobom a héjától megszabadított paradicsomokat apró kockákra vágva. A paradicsommal jól összeforralom. Mikor már levet eresztett, ráteszem a megmosott kicsumázott nagyobb szeletekre vágott lecsópaprikát. Fedő alatt megrottyantom, majd fedő nélkül, az ízesítőkkel együtt, közepesen erős tűzön, puhára párolom. Persze van egy cső erős zöldpaprika is a paprikák között. Így sem lett olyan erős amilyent szerettem volna. Enyhén csípős lett.


megvolt a vasárnapi és a hétfői ebéd
kétféle géppel készültek a képek, azért különböznek a színek
Közben a karajszeleteket már kloffoltam, sóztam, borsóztam, majd rövid állás után lisztbe mártva forró kevés zsiradékon  pirosra sütöttem mindkét oldalát. Egy deci fehérbort aláöntve, puhára pároltam. Mikor a lecsó már majdnem kész, a sűrű szafttal együtt a lecsóhoz adtam a húsokat és még 5 percig hagytam összeérni az ízeket. Főtt rizzsel tálaltam.


Jó Étvágyat!
                     

4 megjegyzés:

  1. Imádom a lecsót bármikor, bármivel. :)

    VálaszTörlés
  2. Csilla! Én is imádom, hála, a család lecsószerető!:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó,hasonlót már én is csináltam csak csirkével vagy pulykával,nem emlékszem.Nagy lecsó rajongók vagyunk mi is a párommal.Nyáron hetente 1-2 alkalommal készítek.

    VálaszTörlés
  4. Kriszta! Tényleg annyi mindent meg lehet unni, de a lecsót SOHA! Ki kell használni a nyári
    kerti paprikákat és paradicsomot, mert ezt az ízt télen már nem lehet utánozni.
    Persze, hacsak nem tesszük üvegbe a nyár örömeit.:) Elmondhatjuk, hogy lecsót-
    lecsóval??!!!

    VálaszTörlés